Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A magyar diák nem hülye, a pedagógusa kizsigerelt

| 2016. 12. 06. | 16:19:00
Leszerepeltek a magyar diákok, de annak megvan az oka.
A magyar diák nem hülye, a pedagógusa kizsigerelt
Hirdetés
Hirdetés

A nap híre: a magyar iskolások tavalyi teljesítménye mindhárom területen alacsonyabb lett a világ legfejlettebb országait tömörítő gazdasági szervezet, a párizsi székhelyű OECD átlagánál.

A természettudományokban Magyarország 477 ponttal az utolsó negyedben végzett az OECD-országok között,

ami jelentős visszaesés 2012-höz képest (494 pont). Hasonló a helyzet a szövegértésnél, amelyben 470 pontot értek el a magyar diákok a három évvel ezelőtti 488-hoz képest. A matematika területén elért 477 pont megegyezik a 2012-es adatokkal. Az OECD-átlag a természettudományokban és a szövegértésben 493 pont, a matematikában 490 pont volt.

Kéttucat pedagógust kérdeztünk meg, mind egyet állít: Magyarországon a központosított rendszer, a megnövekedett óraszám, a kifizetetlen túlórák, a napi 10-12 órás munkaidő (8 óra az iskolában, a többi otthon), a kettős naplóvezetés, a portfólió és egyéb fölösleges terhek miatt kizsigerelve tartják az órákat. A „rendszer” ráadásul rájuk szabadította az iskolai adminisztrátorrá lealacsonyított igazgatók frusztráltságát.

Van egy ötletünk a döntéshozó uraknak, hölgyeknek. A pedagógust tessék hagyni otthon, nyugodt körülmények között felkészülni a másnapi óráira, mert egy hangos tanári erre nem alkalmas, ezt tessék beszámolni a munkaidejébe, és

szakmai zsűri évente ellenőrizze szigorúan, hogy alkalmas-e a pályára.

Portfóliót vásárolni mindenki tud. Mi is írtunk már megannyi szakdolgozatot pénzért…

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés