Hirdetés
Hirdetés

Januártól egyszerűbb lehet az adatváltozással kapcsolatos ügyintézés

| 2021. 11. 30. | 15:41:00
Az államtitkár szerint, ha megvalósul a teljes projekt, az emberek évente 17,5 millió óra adminisztrációt spórolnak meg.
Januártól egyszerűbb lehet az adatváltozással kapcsolatos ügyintézés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Január elsejétől gyorsabb és egyszerűbb lesz az adatváltoztatásokkal kapcsolatos ügyintézés és a közművek átírása az adatváltozás-kezelési szolgáltatás bevezetésével: a lakossági ügyfelek kezdeményezhetik, hogy okmányadataik változtatásairól elektronikusan kapjanak értesítést a velük szerződésben álló közművek és cégek, kiváltva a személyes ügyintézést.

A szolgáltatás indulását november 30-án beharangozó budapesti rendezvényen Ágostházy Szabolcs, a Miniszterelnökség európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkára mérföldkőnek nevezte a projektet, amellyel az állam már nemcsak saját adminisztratív eljárásaiban segít az embereknek, hanem a privát szolgáltatók esetében is érdemi támogatást kíván nyújtani.

Elég egyszer bejelenteni

Közölte, a szolgáltatásnak köszönhetően januártól az adatváltozásokat elég lesz egyszer bejelenteni a kormányhivatalnak, és az állampolgárok felhatalmazása alapján a szerződött szolgáltatónál elvégzik a munkát az emberek helyett.
Első ütemben magánszemélyeket támogatnak a szolgáltatással a közmű- és a telekommunikációs szektor szereplőinek bevonásával - mondta az államtitkár, aki megjegyezte, hogy évente mintegy 4 millió adatváltozással összefüggő ügyet intéznek a magyar emberek.
Közölte, a következő ütemben a vállalkozásoknak és az egyéni vállalkozóknak is biztosítani kívánják ezt a kényelmi szolgáltatást. A szolgáltatókört is szélesítik a banki és a biztosítói piac szereplőivel.

Pénzt, időt, fáradságot takarítunk meg

Ágostházy Szabolcs elmondta, ha megvalósul a teljes projekt, az emberek évente 17,5 millió óra adminisztrációt spórolnak majd meg. A szolgáltatók oldalán ez évente mintegy 12 millió munkaóra megtakarítását jelenti majd, és ezzel jelentősen csökkennek a költségeik.
A becsléseik szerint évente mintegy 140 milliárd forint megtakarítást jelent majd a projekt elindítása - tette hozzá.  
Ágostházy Szabolcs azt mondta, a projekt mintegy másfél milliárd forint vissza nem térintendő európai uniós támogatásból valósult meg, így ez már egy éven belül százszoros megtérülést jelent.
Egy éven belül elérik a teljes szolgáltatói lefedettséget - tette hozzá Ágostházy Szabolcs.

Elégedettebb ügyfél

Wetzel Tamás, a Miniszterelnökség miniszteri biztosa arról beszélt, hogy a szolgáltatás a kényelmi és nemzetbiztonsági faktorokon túl nagyon komoly biztonsági és jogbiztonsági tényezőt is jelent. Példaként említette, hogy ha esetleg elmarad az átíratás, levelezésekkel, akár bírósági eljárásokkal is számolni kell, ami mindenkinek kiadást és további ügyintézést jelent.
Uzsák Katalin, a Miniszterelnökség területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkár arról beszélt, a szolgáltatás célja, hogy az ügyfél elégedettebb legyen, időt spóroljanak meg neki. A szolgáltatást nem csak elektronikusan, hanem a kormányablak ügyintézőinek segítségével is igénybe vehetik majd az emberek - mondta.

Hirdetés
Hirdetés