Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Többeknek az állásába került az átgondolatlan posztolás

| 2019. 12. 17. | 12:24:00
A Profession.hu felmérése szerint a válaszadók ötöde csak a munkájához elengedhetetlen dolgokra használhatja a számítógépét.
Többeknek az állásába került az átgondolatlan posztolás
Hirdetés
Hirdetés

A magyar munkavállalók ötödének rugalmasak a főnökei, míg 8 százalékuk úgy érzi, minden lépését figyeli a munkáltatója. Van, ahol pontos irányelvek szabják meg, hogy mit posztolhatnak a kollégák a közösségi médiában, míg másoknak rendszeresen átvizsgálják a csomagját a munkahelyre be- és kilépéskor – derül ki a Profession.hu 1000 fős, reprezentatív mintán végzett online felméréséből.

A friss felmérés szerint a válaszadók 41 százaléka nap közben akkor tart szünetet, amikor akar. 32 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, a feletteseinek csak a feladat elvégzése számít, nem az, hogy bent üljenek a munkatársak az irodában. A munkavállalók 12 százalékával fordult viszont már elő, hogy főnöke szóvá tette a túl hosszúra nyúlt ebédszünetet.

Ennél akadnak jóval szigorúbb körülmények is: a válaszadók 17 százalékának munkavégzését biztonsági kamerákkal figyelik, 13 százalékuknak rendszeresen vagy alkalmanként alkoholszondát kell megfújnia munka előtt. Azonos arányban, 13 százalékuk esetében fordul elő, hogy a csomagjukat a munkahelyre be- és kilépés előtt rendszeresen átvizsgálják. Három százalékuk pedig azt nyilatkozta, munkahelyén még azt is ellenőrzik, hogy igazat állít-e, amikor családi vagy egészségügyi okokra hivatkozva marad ki a munkából.

Öncenzúra a közösségi médiában

A válaszadók ötöde csak a munkájához elengedhetetlen dolgokra használhatja a számítógépét. Azt viszont, hogy a munkavégzéshez kapott számítógépét magáncélra is használja-e a tiltás ellenére, csak 8 százalékuk esetében ellenőrzik.  A válaszadók 4 százalékának viszont még a munkahelyi e-mailjeit is rendszeresen átnézi munkáltatója.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 6,6 millió magyar felnőtt internetezik, ebből 5,8 millióan rendelkeznek Facebook-profillal, vizsgálatok szerint átlagosan 6,5 percenként pillantunk a telefonunkra. Nem meglepő hát, hogy a munkahelyek dolgozóik közösségi média használatába is beleszólnak.

A válaszadók 6 százaléka egyáltalán nem posztolhat semmit, mert a munkahelye tiltja.

16 százalékuk számára megengedett, de csak pontos irányelvek mentén. 27 százalékuk viszont arra használja a közösségi médiát, amire akarja.

Érdekesség, hogy a magyar munkavállalók 22 százaléka saját magát cenzúrázza („azt érzem, jobb, ha a munkámról egyáltalán nem osztok meg tartalmat”).

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés