Még nem késő nyárra bomba alakot elérni!

borsodihir.hu

2020.03.17. 13:24

Még nem késő nyárra bomba alakot elérni!

Melyik diéta a legjobb?

Hirdetés

A nyári test télen készül, ahogy szokták mondani, de azért még tavasszal sem késő formába hozni magad. A sportolás és egészséges életmód ráadásul nemcsak a fogyásban és a bomba alak elérésében segít, hanem még a közérzeted is javíthatja. A tavaszi fáradtság leküzdésére is gyakran ajánlják a mozgást, ami így még egy okot ad arra, hogy belevágj az edzésbe.

A megfelelő étrend, egy jó diéta és a megfelelő mozgásforma segítségével még simán formába kerülhetsz nyárra!

Melyik diéta a legjobb?

Az a diéta, ami másnak bevált még nem biztos, hogy nálad is hatékony lesz, ezért javasolják a legtöbbször a dietetikus, vagy személyi edző által előállított étrendet. Van azért néhány széles körben elismert módszer, amivel már rövid idő alatt is látványos eredményeket érhetsz el, ráadásul még a finom ételekről sem kell minden esetben lemondanod. 

Ketogén diéta

A ketogén étrend alapját az egészséges zsírok adják, amelyek fogyasztása eltelít, így kevésbé leszel éhes és segítik a fogyás beindulását is. Nem könnyű azonban helyesen végezni, így a látványos eredmény helyett sokszor csak bosszankodás lesz az életmódváltásból. Mivel az első 2-6 hét nagyon megterhelő és nehéz lehet, a ketogén diéta valóban nagy elköteleződést jelent. 

Az alacsony szénhidráttartalmú étrendek közé tartozik a listán szereplő többi diétához hasonlóan. Mivel a szervezetednek több funkció ellátásához is szüksége van a szénhidrátból kapott energiára, kezdetben fáradtabbnak érezheted magad. Ez a már fentebb is említett átállási időszak, aminek során a tested megszokja, hogy a szükséges energiát a bevitt jótékony zsírokból pótolja. Ehhez egy 75% zsír, 20% fehérje és 5% szénhidrát alapú étrendre lesz szükséged. 

Jótékony zsírokat tartalmaz például a marhahús, a tengeri halak, mint a lazac, vagy a tonhal, az avokádó, az olajos magvak és a sajtok is. Az egész tojás ezen kívül nemcsak kiváló zsír, hanem fehérjeforrás is.

Fehérjediéták

Sokáig a diéták ezen fajtáját tartották a leghatékonyabbnak a gyors fogyás érdekében, így több változatuk is kialakult. A fehérjék hatására hosszabb ideig tart a teltségérzetünk, így ritkábban leszünk éhesek, vagy kevesebbet eszünk. Ezen kívül elősegítik egy olyan hormon, a glükagon termelődését, ami az inzulin szabályozásában játszik nagy szerepet. Emiatt csökken az éhségérzet és felgyorsul a kalóriaégetés is, tehát beindul a fogyás. 

A gyors és látványos eredmény hátulütője lehet, hogy a fölösleges kilók mellett a szervezett fokozott mértékben veszít vizet is. Ha ezt a fajta fehérje diétát választod, akkor mindenképp figyelj rá oda, mennyit iszol, az elvesztett folyadékot pedig rendszeresen pótold edzés után is!

Stockholm diéta

Ennek a skandináv étrendnek az alapja a szezonális étkezés. A fentiekkel ellentétben nem igényli a kalóriák számolgatását, habár ez is az alacsony szénhidráttartalmú diéták közé tartozik. A halak, a vadhúsok és a bárány mellett az olyan növények kapják a hangsúlyt, amelyek megteremnek az északi területeken. A gyökérzöldségek, káposzta, gomba a teljes kiőrlésű gabonák és bogyós gyümölcsök mellett a natúr joghurt is előkelő helyen áll a fogyasztható ételek listáján. 

Diéta + Edzés = Siker

Rövidtávú sikereket el lehet érni rendszeres testmozgás nélkül is, ha azonban látványos eredményre vágysz és szeretnéd, hogy a leadott kilók ne is jöjjenek vissza, érdemes sportolnod is. A leghatékonyabbnak a kardió típusú mozgásformákat tartják, amik a pulzusszám növelésével segítik elő a zsírégetést. 

Ezek közé tartozik a futás, vagy a spinning is, de az utóbbi években nagy népszerűségre tett szert az interval és a hot iron edzés típus is. Az interval edzés során intenzív gyakorlatokat végzünk, de viszonylag rövid időtartamig, ami a 20-30 másodperctől maximum 10 percig terjedhet. A Hot Ironnak nevezet sport az izmok alapos megdolgoztatását súlyok segítségével végzi, amit egy aerobic-szerű kardióval egészít ki. Ennek hatására a pulzusszám folyamatosan magas marad és beindulnak a szervezet zsírégető folyamatai.

Ne feledkezz meg az egészségedről!

Egy fogyókúra során számos hasznos anyag és vitamin is kiürülhet a testünkből, amit érdemes folyamatosan pótolni. Erre nyújthatnak ideális megoldást a fehérjeporok és táplálékkiegészítők. Ezeket magas minőségű anyagokból állítják elő, kimondottan azzal a céllal, hogy az edzés miatt igénybe vett szervezet szükségleteit kielégítse. Fehérje mellett rendszerint tartalmaznak az izomműködéshez és egészséges csontépítéshez is szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat. Ha gyakran kínoz az izomláz, vagy nem érzel magadban elég energiát a mozgáshoz, érdemes lehet kipróbálni egyet. 

PRdiéta

Szóljon hozzá!

Hirdetés