Hirdetés
Hirdetés

Hiába, a Tescót szereti a legjobban a magyar

| 2019. 06. 04. | 13:34:00
Verhetetlen az áruházlánc a forgalmát illetően.
Hiába, a Tescót szereti a legjobban a magyar
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tavalyi teljesítménye alapján változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon, 769,0 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal – közölte a Trade magazin kedden az MTI-vel.

A kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap tájékoztatása szerint a második és a harmadik helyezett sem változott; a Coop 627,0 milliárd, a Spar 617,6 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el 2018-ban. A gyorsan forgó fogyasztási cikkek piacán a rangsorban 2018-ban a negyedik lett a Lidl, – helyet cserélve a CBA-val – 549 milliárd forintos forgalommal. A CBA az ötödik helyre került 527 milliárd forintos bruttó forgalommal.

A toplistán minden lánc növelni tudta bevételét az előző évhez képest. 

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője a közleményben rámutatott arra, hogy a növekvő bérek jelentősen hozzájárultak az eredményekhez. Ugyanakkor a boltok száma erősen csökken, a munkaerőhiány és az egyre emelkedő munkabérek mellett sok kisbolt volt kénytelen feladni tevékenységét az elmúlt évben - tette hozzá. Tájékoztatott arról is, hogy bár ugyanaz a 11 lánc jelent meg a listában mint tavaly, közben minden korábbinál többen nyilatkoztak önbevallással. 

A toplistán

  • a Reál bruttó 416,1 milliárd forintos forgalmával ismét a hatodik helyen végzett.
  • Az Auchan 390,1 milliárd forintos bevétellel maradt a hetedik,
  • a Penny Market 292,2 milliárd forinttal a nyolcadik és
  • az Aldi 256,0 milliárddal a kilencedik.
  • A dm 103,4 milliárd forintos forgalmával megőrizte tizedik helyét,
  • a Rossmann pedig 89,1 milliárddal ismét a tizenegyedik lett.
Hirdetés
Hirdetés