Nem jók a Bosch kilátásai

MTI

2019.08.06. 16:48

Nem jók a Bosch kilátásai
A legnagyobb autóipari beszállító Magyarországon 13 ezernél is több munkavállalót foglalkoztat

A Miskolcon is jelenlévő német multicég elnöke autóipari visszaesésre számít.

Hirdetés

Leépítésekre készül és az autógyártás stagnálására számít a következő években a Bosch, a világ legnagyobb autóipari beszállítója.

A német társaság igazgatótanácsának elnöke egy keddi lapinterjúban kiemelte, hogy az új autók piaca jóval gyengébben fejlődik, mint ahogy egy éve gondolták. Az idén eddig Európában, Indiában, Kínában, az Egyesült Államokban, „gyakorlatilag mindenütt visszaesés volt”, helyenként 10 százalékot meghaladó mértékben – mondta Volkmar Denner a Süddeutsche Zeitung című német lapnak, hozzátéve: „a kilátások nem jók”. Aláhúzta, hogy az iparágnak nem átmeneti visszaeséssel kell számolnia. A Boschnál az új tervek kiindulópontja az, hogy a következő években stagnál az autógyártás, szemben az utóbbi időszakkal, amikor „szinte mindig csak fölfelé tartottunk”.

Az elektromos hajtásrendszerek átka

A Boscht különösen megviselik a Volkswagen csoportnál 2015-ben kitört dízelbotrány hatásai, mert a társaság jelentős részt ural a dízeltechnológia területén. „Ha egy dízel befecskendező rendszernél tíz munkatársat alkalmazunk, akkor egy benzines rendszernél hármat, egy elektromos hajtásrendszernél pedig egyet” – érzékeltette a nagyságrendeket Volkmar Denner, rámutatva, hogy a dízelmotorral szerelt gépkocsik piaci részesedése erőteljesen csökken Európában, és Indiában is visszaesés tapasztalható.

A gondok miatt a világszerte nagyjából 400 ezer embert – Magyarországon 13 ezernél is több munkavállalót – foglalkoztató csoport az idén nem tudja tovább növelni nyereségét, árbevétele pedig a tavalyi szinten lesz a jelenlegi számítások szerint.

Mindennek lesznek „kihatásai a munkatársakra”, főleg a dízeltechnológiával foglalkozó üzemekben, hiszen „természetesen reagálnunk kell a kereslet csökkenésére” - mondta Volkmar Denner. Egyelőre nem tudni, hogy mekkora leépítésre lesz szükség, de igyekeznek majd a lehető legkíméletesebben eljárni, például a korai nyugdíjazás lehetőségeinek kihasználásával vagy az időszakosan foglalkoztatottak számának csökkentéséve - közölte.

A Bosch vezetője hangsúlyozta, hogy a dízelmotornak van jövője, és a haszongépjárműveknél „középtávon nincs alternatívája, ezért ezek a piacok stabilak”. A társaság előrejelzése alapján 2030-ban még mindig 75 százalékos lesz a belső égésű motorral szerelt gyártmányok aránya azt új autók piacán.  

A Bosch 2018-ban rekord nagyságú, 78,465 milliárd eurós (25 740 milliárd forint) értékesítési árbevételre tett szert az előző évi 78,066 milliárd euró után. Nettó nyeresége 3,574 milliárd euróra emelkedett a 2017-ben elért 3,294 milliárd euróról. 
MiskolcBoschautóipar

Szóljon hozzá!

Hirdetés