Hirdetés
Hirdetés

Ez a fekete péntek nem volt az igazi

| 2020. 12. 04. | 11:52:00
Nem kedvezett a fizikai boltoknak az idei november.
Ez a fekete péntek nem volt az igazi
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Idén november 27-re esett a Magyarországon is sok éve népszerű Black Friday. A technika túlterhelését és a fizikai tömeget elkerülendő sok üzlet már 1-2 héttel korábban meghirdette, illetve több napra, akár hétre elnyújtotta akcióit. A LocSight adatai alapján azonban ez sem segített igazán a korábbiakhoz képest mérsékelt látogatószámon. Az alábbi összesítés csak a fizikai boltokra vonatkozik, a webáruházak a hírek szerint ezzel ellentétes trendet tapasztaltak.

Míg 2019-ben a Black Friday-ben kicsúcsosodó novemberi forgalom valóban érezhető felfutást jelentett a görbéken, az idén a novemberi hetek látogatószáma a fizikai boltokban, beleértve az utolsó Black Friday hetet is, gyakorlatilag egyenletes volt, hozzátéve, hogy a hétvégéken azért mindig többen indultak vásárolni.

A 48., Black Friday hétvége látogatószám tekintetében a plázák esetében mintegy 4%-kal múlta csak felül a novemberi hetek átlagát. Ugyanez az érték az Auchan és Tesco áruházak esetében 3,5%, a retailparkok tekintetében pedig 5,2% – ismertette a CBRE Magyarország és a Helix Consulting közös adatait Hegedüs Tamás, a csoport egyik elemzője.

Az Auchan és a Tesco nagyáruházak örök versenyében az idei november az Auchannak kedvezett. Az első három helyet látogatószám alapján a cég budaörsi, dunakeszi és soroksári áruházai vitték el, ezeket követi a Tesco budaörsi, Fogarasi úti és Pesti úti boltja.

Hirdetés
Hirdetés