Hirdetés
Hirdetés

Indul az ePincekönyv rendszer

| 2022. 01. 29. | 12:19:00
Kötelező az adminisztrációt elektronikusan intézni.
Indul az ePincekönyv rendszer
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Fontos információ a szőlő-bor ágazat szereplői számára, hogy az egyszerűbb és gyorsabb adminisztrációt eredményező új hazai borszabályozás bevezetésének következő üteme június 1-jén kezdődik, ekkortól indul meg az új adminisztrációs logika alkalmazása és nyílik meg az elektronikus ügyintézés lehetősége a termelők számára. A megújított borjogi szabályozás teljes egészében csak 2022 augusztusától lép életbe.

Az ágazati adminisztráció (pl. szőlőtelepítés, szüret, származási bizonyítványok, forgalombahozatal) informatikai hátterét is az ePincekönyv rendszer fogja biztosítani. Ebben az időszakban az elektronikus adminisztrációs feladatok még fakultatívak lesznek minden ágazati szereplő számára.

Az új szabályok 2022. augusztus 1-jétől lépnek teljes körűen hatályba. Ekkortól kezdve a nem kisüzemi bortermelők, valamint a (3 év átlagában) 10 hektárnál több ültetvényt használók számára kötelező lesz az adminisztrációt elektronikusan intézni, míg a kisebb termelők részére továbbra is megmarad a hegybírónál történő személyes ügyintézés lehetősége.

Az elektronikus ügyintézés kötelezettsége alól kivételt jelent a szakmai-jövedéki nyilvántartások (korábban: pincekönyv) vezetése. E nyilvántartás on-line vezetése csak az (3 év átlagában) évi 20 000 hl borászati termék felett értékesítő borászati üzemengedélyesek számára lesz kötelező.

A módosítás a szőlőtermesztőkkel és borászatokkal történt egyeztetések után valósul meg.

Hirdetés
Hirdetés