Hirdetés

Pénznyelő volt a maratoni tél

2013.04.10. 18:10

Pénznyelő volt a maratoni tél

Csak a Magyar Közútnak 15 milliárdba került. Ez a szokásos költségek duplája. Kezdődik a kátyúzás!

Hirdetés

Hirdetés

A Közút a 2012-2013-as tél során több mint 14,8 milliárd forintot költött a téli útüzemeltetési feladatok ellátására. A rendkívül csapadékos és változékony időjárásnak, illetve az elhúzódó téli időszaknak köszönhetően így közel a kétszeresét költötte a társaság az előző évek költségeinek. A melegaszfalt keverőtelepek újranyitásával a közútkezelő mind a 78 üzemmérnöksége a kátyúzási feladatok elvégzésére áll át.

157 ezer tonnát sóztak el

A társaság a saját gépparkja mellett a nehezebb időszakokban berendelte a szerződéses hóeltakarító gépeket. A géppark végül összesen közel 175 ezer munkaórát töltött aktívan az utakon. Emellett a Magyar Közút Nonprofit Zrt. 78 üzemmérnökségének 3 ezer 500 dolgozója 12 órás váltásban folyamatosan látta el a hóeltakarítási, síkosság-mentesítési és kátyúzási feladatokat is. 2012. november 10. és 2013. április 4. között hóeltakarításra és síkosság-mentesítésre összesen 157 ezer tonna sót, 188 ezer tonna érdesítő anyagot, 3,5 millió liter sóoldatot és 320 tonna sóoldat előállításához szükséges granulátumot használtak fel a szakemberek, ez csaknem a kétszerese egy átlagos téli szezonnak.  

A szélsőséges időjárás miatt a 30 ezer kilométeres közúthálózaton az előző évekhez képest jóval több burkolathiba keletkezett, vagyis a tél még több kárt okozott az elöregedett és rossz állapotban lévő utakon. Az elhúzódó tél miatt ráadásul legalább 3 héttel később tudta elkezdeni a tartós kátyúzási munkákat a társaság, mint ahogy azt korábban tervezte. 2013-ra összesen csaknem 95 ezer tonna aszfalt felhasználását tervezi a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a kátyúzási munkák elvégzéséhez. A 2012-es évhez képest ez több mint 700 millió forinttal több anyagi ráfordítást, összesen 8,2 milliárd forintos költséget jelent a társaság számára.

Hirdetés

Szóljon hozzá!