Soron kívül intézhetők a védettségi kártyával kapcsolatos ügyek

borsodihir.hu

2021.05.03. 14:03

Soron kívül intézhetők a védettségi kártyával kapcsolatos ügyek

A kormányablakokban nem szükséges az időpontfoglalás.

Hirdetés

Hirdetés

A védettségi igazolványok kiállítása és postázása az oltási programhoz hasonlóan példátlanul összetett logisztikai feladat, eddig 3,6 millió okmányt állítottak ki a beoltottak, több mint 660 ezret pedig a fertőzésen átesettek számára, ezeket a lakcímkártyán szereplő tartózkodási helyre, ennek hiányában az állandó lakcímre kézbesítik – olvasható a koronavirus.gov.hu oldalon. Amennyiben a védettségi igazolvány nem érkezik meg az arra jogosult részére, elektronikus úton a www.magyarorszag.hu Egészségügy menüponjtát kiválasztva tehetnek bejelentést az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok.

Az okmány pótlását vagy cseréjét szintén ezen az oldalon, illetve személyesen is lehet kezdeményezni.

A kormányhivatal minden esetben kivizsgálja, miért nem érkezett meg a védettségi igazolvány; akár az elektronikus bejelentést, akár a személyes ügyintézést választotta az ügyfél. A hivatal leellenőrzi, hogy elkészült-e az oltási igazolvány, azt hová kézbesítették, illetőleg pótlás esetén intézkedik a kártya legyártásáról, de fontos tudni, hogy kártyakiállítás nem történik a kormányablakokban, a kézbesítés minden esetben postai úton történik.

A beoltottak maguk is leellenőrizhetik, hogy a védőoltás beadásának tényét az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térében rögzítették-e, ami azért fontos, mert az igazolvány gyártása csakis azon adatok alapján történhet, amiket az oltóponton rögzítettek. Ez az EESZT lakossági portálján keresztül, a https://www.eeszt.gov.hu/ oldalon lehetséges.

Amennyiben az oltás beadásának ténye még napokkal később sem jelenik meg a rendszerben, úgy az oltott személy kérheti az oltóponttól, háziorvostól, hogy rögzítse az adatokat.

Védettségi igazolványra mindenki jogosult, aki megkapta legalább az első védőoltását, vagy igazoltan átesett a koronavírus-fertőzésen, és az ingyenes okmányt automatikusan postázzák. Az oltottak esetében a kártyának nincs lejárati határideje, míg a fertőzésből való felgyógyulással megszerzett védettségi igazolvány érvényessége a gyógyulást követő 6 hónap. Az igazolvány kiállítására azok esetében is lehetőség van, akik tudtukon kívül esetek át a fertőzésen. Ők az okmányt személyesen vagy a www.magyarorszag.hu oldalon keresztül kérelmezhetik 3000 forint ellenében, valamint egy olyan, akkreditált labor által kiállított lelet bemutatásával, amely igazolja, hogy az érintett szervezetében jelen van a koronavírus elleni védőanyag.

A kártya érvényességi ideje ez esetben az ellenanyag jelenlétét kimutató vizsgálat dátumát követő négy hónap.
koronavírusvédettségi igazolvány

Leader3

Szóljon hozzá!

Hirdetés