Rohamosan emelkedik a közösségi médiában a kínai járvány miatti született posztok, reakciók száma.
A közösségi média kutatói azt írják, hogy az online beszélgetések volumene folyamatos emelkedést mutat. Az újabb és újabb hírek további lendületet adnak a trendnek, így előreláthatóan tovább emelkedik a virtuális térben folyó párbeszéd mennyisége az elkövetkező hetekben Jól látható, hogy míg a január első felében megjelenő kínai megbetegedése kevésbé foglalkoztatták a felhasználókat, addig az utóbbi napok fejleményei lavinaszerű reakciót váltottak ki.
Magyarországot külön vizsgálták, ahol közel 19 ezer bejegyzés született az elemzett időszakban. A magyar trend megfelel a globálisnak. A helyzet fokozódásával egyre többen és többet foglalkozunk a koronavírussal, ugyanakkor a reakciók növekedése nem egyenletes. Kiugrás tapasztalható január 24-én, amikor arról cikkeztek, hogy 5 nap alatt felépítenek Kínában egy új kórházat a vírusos betegek számára. Erre a bejelentésre rengeteg olyan komment érkezett, elsősorban Facebookon, amelyik a gyorsaságot hasonlítja össze a magyar egészségügyben történő fejlesztések lassúságával.
Érdekes különbség, hogy míg globálisan a legnépszerűbb platform messze a Twitter, addig itthon gyakorlatilag elhanyagolható a súlya. Nálunk a hírportálok után elsősorban Facebook posztokban és kommentekben foglalkoznak a vírussal.A szerzők szerint külön izgalmas, hogy globálisan a legtöbb felhasználóhoz eljutott cikket a Vice online magazin publikálta, amelyben a keresési trendek mellett azzal is foglalkoztak, hogy sokan összekapcsolják a koronavírust (coronavirus) a népszerű Corona sörmárkával. Az erről született cikkre 156 ezer komment és 607 ezer Facebook like született, míg 89 ezren osztották meg azt. A megállapítás egyfelől a szóviccek és szellemes mémek újabb hullámát indították el, de szintén intenzív diskurzus kezdődött a tájékozottságról, álhírekre és félinformációkra fogékony közönségről.