Az internet felteszi a koronát a sörmárka és a vírus névazonosságára

borsodihir.hu

2020.02.04. 18:15

Az internet felteszi a koronát a sörmárka és a vírus névazonosságára
A sörmárka és a vírus névazonossága számos élcelődés tárgya

Rohamosan emelkedik a közösségi médiában a kínai járvány miatti született posztok, reakciók száma.

Hirdetés

Egyre nőtt az elmúlt hetekben az internetezők érdeklődése és pánikszerű online reakciója a koronavírus felbukkanása miatt. Bauer Zsófia és  Mezei Márk 190 országban vizsgálták a vírusról szóló online diskurzusokat, aminek alapján az látszik, hogy 2020 első hónapjában több mint 18 millió bejegyzés foglalkozott a témával, és ezek a bejegyzések további közel 330 millió reakciót váltottak ki.

A közösségi média kutatói azt írják, hogy az online beszélgetések volumene folyamatos emelkedést mutat. Az újabb és újabb hírek további lendületet adnak a trendnek, így előreláthatóan tovább emelkedik a virtuális térben folyó párbeszéd mennyisége az elkövetkező hetekben Jól látható, hogy míg a január első felében megjelenő kínai megbetegedése kevésbé foglalkoztatták a felhasználókat, addig az utóbbi napok fejleményei lavinaszerű reakciót váltottak ki.

Magyarországot külön vizsgálták, ahol közel 19 ezer bejegyzés született az elemzett időszakban. A magyar trend megfelel a globálisnak. A helyzet fokozódásával egyre többen és többet foglalkozunk a koronavírussal, ugyanakkor a reakciók növekedése nem egyenletes. Kiugrás tapasztalható január 24-én, amikor arról cikkeztek, hogy 5 nap alatt felépítenek Kínában egy új kórházat a vírusos betegek számára. Erre a bejelentésre rengeteg olyan komment érkezett, elsősorban Facebookon, amelyik a gyorsaságot hasonlítja össze a magyar egészségügyben történő fejlesztések lassúságával.

Érdekes különbség, hogy míg globálisan a legnépszerűbb platform messze a Twitter, addig itthon gyakorlatilag elhanyagolható a súlya. Nálunk a hírportálok után elsősorban Facebook posztokban és kommentekben foglalkoznak a vírussal.

A szerzők szerint külön izgalmas, hogy globálisan a legtöbb felhasználóhoz eljutott cikket a Vice online magazin publikálta, amelyben a keresési trendek mellett azzal is foglalkoztak, hogy sokan összekapcsolják a koronavírust (coronavirus) a népszerű Corona sörmárkával. Az erről született cikkre 156 ezer komment és 607 ezer Facebook like született, míg 89 ezren osztották meg azt. A megállapítás egyfelől a szóviccek és szellemes mémek újabb hullámát indították el, de szintén intenzív diskurzus kezdődött a tájékozottságról, álhírekre és félinformációkra fogékony közönségről. 

FacebookKözösségi médiakoronavírus

Szóljon hozzá!

Hirdetés