Az MVK is szóba került az Országgyűlésben
A vidéki városok helyi közösségi közlekedésének támogatásáról is interpelláltak a képviselők március 18-án, hétfőn az Országgyűlésben.
Keresztes László Lóránt (LMP) azt kérdezte: mikor kapnak támogatást a vidéki városok a helyi közösségi közlekedés működtetéséhez. Azt mondta: a kormány 2021 óta végleg kivonult a vidéki városok közösségi közlekedésének támogatásából, így például Pécs, Debrecen, Miskolc, Szeged polgárai is magukra maradtak e fontos közszolgáltatás költségeinek előteremtésében.
Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium állami beruházások társadalmi koordinációjáért felelős államtitkára szerint álságos ezt a kérdést megfogalmazni azzal a kormánnyal szemben, amely 2010-ben az önkormányzatok adósságát átvállalta, és ezzel tulajdonképpen 1300 milliárd forintnyi terhet vett le róluk. Ilyen szintű támogatásban 1990 óta egyik kormány sem részesítette az önkormányzatokat - tette hozzá. Arra is felhívta a figyelmet: a helyi és országos közlekedési rendszer fenntartása rendkívül drága, erre az államnak és önkormányzatoknak mindig is áldoznia kell.
Hangsúlyozta: az önkormányzatnak a helyi közlekedés finanszírozásában természetesen van feladata, ezt az állam elismeri és segíti, hiszen mindenekelőtt az önkormányzatoknál marad a helyi iparűzési adó, ami a képviselő által említett városokban igen jelentős tétel. Hozzátette: 2022-ben 7,98 milliárd forint támogatást kaptak a megyei jogú városok a kedvezményes, illetve díjmentes személyszállítási közszolgáltatási tevékenységükhöz.
A képviselő a választ nem fogadta el.