2015 óta az idei lehet a „leggazdagabb” karácsony a magyar internetezők körében, akik idén átlagosan 8 személy megajándékozását tervezik. Az erre szánt anyagi keret ötéves csúcson van: a tavalyi 41 ezer forint helyett idén már átlagosan 48 400 forintot tervezünk költeni, ami több mint 20 ezer forinttal haladja meg a négy évvel ezelőttit – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital éves rendszerességű közös kutatásából.
Főbb megállapításaik:
- az online vásárlás dinamikus fejlődése mellett már a rendelés előtti tájékozódásban is megelőzi az internet az olyan hagyományos csatornákat, mint a bolti nézelődés, vagy az akciós újságok és egyéb hirdetések, reklámok böngészése
- a magyar netezők 80 százaléka idén is tervez belföldi webáruházból rendelni, de 18 százalékuk külföldi rendelés lehetőségét se veti el, átlagosan 14 ezer forintot szánva erre
- akik nem online rendelnek, azok plázákban (54 százalék), hagyományos boltban, szaküzletben (29 százalék) vásárolnak
- a külföldi rendelésekben élen járnak a férfiak, plázákban viszont szívesebben vásárolnak a nők, a fiatalok és a nyugdíjasok
- az internetezők ötöde már októberben nekilátott az ajándékok beszerzésének, míg 31 százalék inkább a megfelelő akciókra vár; a halogatás leginkább a legfiatalabb (Z generációs) vásárlókra és férfiakra jellemző
- a nők előbb neki állnak az ajándékgyűjtésnek, és a legjobb akciókat remélve, elnyújtják a vásárlásokat egészen december közepéig; a férfiak szívesebben intézik az ajándékbeszerzést tömbösítve
- a legtöbben (46 százalék) az ajándékba szánt termék ár-érték aránya alapján döntenek, a három legnépszerűbb termékkategória: ruházati cikk (44 százalék), szépségápolási termék, kozmetikum (37 százalék), játék (36 százalék)
A felmérés online adatfelvétellel valósult meg, 3056 fős válaszadói minta alapján. Az elemzés során a kapott eredmények az aktív internetezők körére vonatkozóan kor szerinti megoszlás tekintetében reprezentatív módon kerültek feldolgozásra.
karácsonyvásárlásfelmérésajándék