Hirdetés

Sajószentpéteren lelkes közösség szerveződött a Spinning® köré

borsodihir.hu

2018.10.15. 15:04

Sajószentpéteren lelkes közösség szerveződött a Spinning® köré

Egyéni sport csapatban, remek hangulatban. +Képgaléria

Hirdetés

Jó zene szól, nagyon tekernek, nagyon izzadnak, mégis van kedvük nevetgélni közben. Hát kik ezek??? A sajószetpéteri BiZWikliben a Spinning® közösséget teremtett, pedig nagyon sokfelől jönnek az edzőtársak: itt az irodai dolgozó 8-10 óra ülőmunka után, a műkörmös, az államkincstári dolgozó, az eladó, a mérnök, a nyugdíjas, a szakács és a műtős mind ugyanazt akarja: tenni azért, hogy a termen kívül is jól érezze magát a bőrében. Zwillinger Fanni Spinning®instruktorral beszélgettünk arról, hogy miért fontos ez.

Míg az ember szobabiciklizik otthon, közben vagy meglátja az ablakpárkányon a port, vagy végignézi a sorozatok ötszázadik ismétlését a tévében,  de mindenképp elunja az életét. A Spinning® edzésen ehhez képest…
Zwillinger Fanni: A szobabiciklizéshez képest sokkal keményebben, ráadásul pulzuskontrolláltan edzünk. A Spinning® edzėst egy helyen említeni a szobabiciklizėssel olyan, mint a pingpong és asztalitenisz viszonya: pingpong otthon, a garázsban van, az asztalitenisz pedig olimpiai sportág.

Azt mondják a spinningre, mosolygó halál. Első ránézésre tényleg ijesztő az intenzitása.
Zwillinger Fanni: Sajnos sokan összekeverik egy másfajta sportággal, amit ugyanilyen bringákon vėgeznek, csak beletesznek karhajlításokat és különféle, ízületekre ártalmas gyakorlatokat. Nagyon nehėz megértetni az emberekkel, hogy nem az a edzés a jó a szervezetnek, ha 150 százalékon pörgünk. Bár mindig azt mondom a vendégeimnek, az első edzést csak túlélni kell, két-három edzés után tudja az ember elkezdeni élvezni a zenét, a tekerést, a társaságot. 

Időt kell hagyni magunknak, hogy ráérezzünk a bringára, az ellenállásra és megértsük a pulzuskontrollált edzések lényegét,

ami nem csak a Spinning®-edzéselmėlet fontos része, de minden más sportágé is; egyre több csapatsportban (kosárlabda, kézilabda) figyelik a játékosok pulzusát mérkőzésekben közben is – ez jól illusztrálja, ki hogyan fárad, mekkora a teherbírása.

Miként hat a testre a spinning? 
Zwillinger Fanni: Kardio edzės, ami legfőkėppen a szívet edzi. Segít a szívünket tökéletes működését megőrizni, miközben ízületeinket nem terheljük. Az a legfontosabb, hogy az emberi test motorját, egy állandóan mozgó izmot, mely sosem pihen, folyton dolgozik, védjük ės erősítsük, hogy irdatlan munkáját könnyebben tudja elvégezni. Nem mindegy például, hogy egy szívdobbanással mennyi vėrt tud átpumpálni. Ha megnő ez a kapacitás, könnyebben végzi a munkát, ezáltal jobb lesz az állókėpesség, ugyanahhoz a teljesítményhez kevesebbet kell vernie. A másik fontos dolog, hogy szívünk edzése közben, mikor az állóképesség fejlődik, a szervezet az energiát zsírból fedezi, ami a legjobb "mellėkhatàs" a világon. Egyre több lesz a hajszálér, ezáltal több sejthez jut el a vér, a vérrel pedig oxigėn. A sportlókon ezért sem fog az idő: sejtjeik folyamatosan jóltápláltak.

Fogyni is lehet tekeréssel, vagy inkább erősödni, vagy mindkettőt? 
Zwillinger Fanni: Ezt a kérdést mindenki felteszi, aki először keresi fel az edzőtermet. Mindent lehet, ha az ember időt szán rá, helyesen táplálkozik, és a mozgást rendszereséggel végzi. Ha háromhetente megyünk el edzeni – legyen ez súlyzós edzes, aerobic, kangoo, bármilyen sport – nem fog menni se a fogyás, se az erősödés. Aki komolyan veszi magát, az hetente 2-3 alkalommal jön, és nem tehernek érzi a tekerést, hanem örömforrásnak, amiből energiát merít a családhoz, a munkához, a mindennapi élethez. Ezt kell elérnie mindenkinek: legyen olyan természetes az edzés, mint az, hogy reggel kelni kell, majd munkába menni. Sikerre vittünk már a vendégekkel nagyobb fogyást, orvos által felírt gyógyszer elhagyását, ami többet ér bármennyi elhagyott kilónál – főként a majd' 60 éves hölgynél. Meg ne feledkezzünk a versenyzőkről, akik vagy tekernek vagy futnak, nėha mind a kettőt, ės a Spinning® edzėselmėletnek ės a pulzusmėrő óráknak hála, még sikeresebbek lettek.

Sajószentpéteren lelkes közösség szerveződött a spinning köré. Kik ők? 
Zwillinger Fanni: Nem csak sajószentpeteriek járnak, sokan a környékbeli kistelepülésekről, de van, aki Miskolcról jön, hiába adott ott is a spinningezés lehetősége több helyen is. Nagyrėszt hölgyek járnak edzésre, és számomra a legmeglepőbb, hogy legtovább nem a fiatalok tartanak ki, sokkal inkább a 30-60 év közöttiek, pedig ők családot látnak el, háztartást vezetnek, mellette dolgoznak is. Talán éppen ezért... A szabadban futók és bringások pedig, amint kint tartósan lehűl az idő, szinte óraműpontosággal együtt térnek vissza az edzőterembe minden ősszel, és együtt kėszülünk az újabb szezonukra.

Aki nem elég bátor elmenni az első edzésre, miből merítsen erőt? 
Zwillinger Fanni: Filmbe illő frázis, de itt valóban egy család működik: a tekerésekre készülve már az öltözőből kihangzik a nevetės, a sztorik a nyaralásról, az unokákról, de a peches napokról ugyanúgy. Szerencsėsnek mondhatom magam, hogy egy ilyen csapat edzője lehetek. Sokan fėlnek elindulni, de itt nemcsak letudják az edzést, és mennek tovább: egyre többet utazunk, az országban a legjobb rendezvényekre viszem el a csapatot, a Balatonra, katamaránon tekerni, vagy a legőrültebb maratonokra. A világ első 25 órás tekerésén is részt vett a BiZWikli csapata. Ės

ki ne szeretne egy ilyen csapat tagja lenni? Ahol egymást támogatva, mindenki a saját tempójában, a saját edzettségi szintjének megfelelően, egyénileg tekerhet. 

A pulzusmérő órákat tekerések előtt személyre szabjuk (testsúly, magasság, születėsi dàtum!), ennél személyesebben, mégis csapatban nagyon keves helyen lehet edzeni.

Mivel készül a BiZWikli a hosszú, téli estékre?
Zwillinger Fanni: A Visual Spinning®-en a falra vetítek, így mentálisan is áthangolódunk a tekerėsre, erőt merítünk minden egyes hegy megmászásához, vendégoktatókat is várunk, akik mindig nagy örömmel jönnek órát tartani hozzánk, pedig nen kevés kilomėtert utaznak Kiskőrösről ės Budapestről. A maratoni, ünnepi tekerések mindig kicsit másak mint a hétköznapi edzések.

Tekerés a Balatonon, katamaránon 

BiZWikli - Tekerj velem!
Sajószentpéter
Kossuth út 182.
Bejelentkezés edzésre: (20) 950 8610
BiZWikli Facebook-oldal ITT

Galéria

SajószentpéterBizwikliZwillinger Fanni

Hirdetés

Szóljon hozzá!

Hirdetés