M30-as helyreállítása: a cölöpök a helyükön

Az ütemtervnek megfelelően halad az M30-as autópálya szikszói szakaszának helyreállítása, október 31-re elkészülnek a munkálatokkal – mondta Csöbör Katalin fideszes országgyűlési képviselő a július 16-i helyszíni bejárást követő sajtótájékoztatón.
Csöbör Katalin közölte, 774 vasbetoncölöpöt építettek be a szakemberek a kőzetvastagságnak megfelelően 23-25 méteres mélységben. Hozzátette, fontos, hogy ezek a szerkezetek Miskolcon készültek és a betont is a közeli megyeszékhelyről hozták.
A legnagyobb munka megtörtént, most az útalap visszatöltése zajlik folyamatosan, a réteges alapozás után kerülhet fel az új aszfalt – mutatott rá a képviselő.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az Építési és Közlekedési Minisztériummal (ÉKM) folyamatosan nyomon követik a kivitelezést, úgy látják, hogy az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkálatok. Az október 31-i határidővel kapcsolatban úgy fogalmazott: "ezen dolgozunk mindannyian, és ezen dolgoznak itt a szakemberek is, akik hidegben, szélben, hóban, kánikulában is végzik feladatukat, köszönjük a munkájukat".
Csöbör Katalin rámutatott, elvárják, hogy az útszakasz jó minőségben épüljön újra, a minőség pedig nem mehet a határidő rovására.
Az M30-as autópálya szikszói szakaszát az üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tavaly február 17-én zárta le, miután a pályaszerkezet több helyen is elmozdult, a burkolat pedig megrepedt.
Lázár János építésügyi és közlekedési miniszter márciusban azt jelentette be, hogy a 2026-os Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei matrica 2500 forintba fog kerülni, így kompenzálják az autósokat a lezárás okozta kellemetlenségek miatt.












































