Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Felmérés: a dolgozók többsége tömegközlekedéssel jár munkába

| 2023. 03. 10. | 11:29:00
A megkérdezettek csupán negyede autózik.
Felmérés: a dolgozók többsége tömegközlekedéssel jár munkába
Hirdetés
Hirdetés

Egyre nagyobb részt hasít ki a közlekedésből a mikromobilitás, a munkába járáshoz az emberek mintegy fele részesíti előnyben a tömegközlekedést, negyedük autózik, ötödük viszont valamilyen mikromobilitási eszközt – például rollert, kerékpárt, robogót – vesz igénybe, ez az arány a szabadidő eltöltése során még magasabb – közölte a Jövő Mobilitása Szövetség egy kutatás alapján március 10-én az MTI-vel.

A reprezentatív kutatást tavaly decemberben végezték, és 1008 18 év feletti magyar lakost kérdeztek meg.

A felmérés szerint a Budapesten élők között vannak a legtöbben (64 százalék), akik a munkába járáshoz a tömegközlekedési eszközt választják. Hétköznap a férfiak nagyobb arányban használnak autót (40 százalék), mint kerékpárt (16 százalék), a nők inkább a tömegközlekedést választják (43 százalék), vagy gyalogolnak (25 százalék). A közlemény szerint a válaszadók 59 százaléka rendelkezik rollerrel, kerékpárral, esetleg mindkettővel, 88 százalékuknak 200 ezer forint érték alatti eszköze van. További 6 százalék mondta azt, hogy bár jelenleg nincsen se rollerje, se kerékpárja, de tervezi ezek beszerzését.

A férfiak nagyobb arányban rendelkeznek kerékpárral, mint a nők, míg a nők között magasabb azok aránya, akiknek nincs, és nem is terveznek mikromobilitási eszközt vásárolni.

A szövetség a közleményben felhívja a figyelmet arra, hogy a kerékpárok és elektromos rollerek használatához nincs szükség vezetői engedélyre. A Jövő Mobilitása Szövetség szerint az ideális állapot az lenne, ha csak úgy vehetne részt bárki a közlekedésben, ha ismeri a közlekedési szabályokat. A felmérésben részt vevő, kerékpárral és rollerrel rendelkező válaszadók 77 százaléka nem okozott, és nem is szenvedett még kárt közlekedés során, 16 százalékuk megsérült már közlekedés során, 6 százalékuknak megsérült már a közlekedési eszköze és csupán 1 százaléka okozott kárt másnak. Korcsoport tekintetében kiugró érték, hogy a 18-39 év közötti korosztály 23 százaléka már megsérült kerékpározás vagy rollerezés közben.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés