Hirdetés
Hirdetés

Három súlyos hiba webáruház-készítéskor

| 2019. 05. 08. | 13:23:00
Ügyes tervezéssel ezzel könnyedén kiküszöbölhetők.
Három súlyos hiba webáruház-készítéskor
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A webáruház készítés nem egy nagy ördöngösség, viszont rengeteg olyan hibalehetőség van a
folyamat során, amely miatt el is bukhatja a cég az amúgy igen jó esélyeit az online piacon. Ebben
a bejegyzésünkben a 3 legnagyobb hibát fogjuk bemutatni, amik ügyes tervezéssel könnyedén
kiküszöbölhetők.

1. Előre tervezés helyett ad-hoc jellegű hozzáállás
Fontos átgondolni, hogy kinek, hogyan és mit szeretnénk értékesíteni. Ki kell alakítani a vásárlói perszónákat, a felhasználóknak megfelelő oldal dizájnt, a webshopban található funkciók működési elvét, a szállítási és fizetési lehetőségeket, stb. Miután sikerült választ adni a fent említett kérdésekre, elkezdődhet a termék adatlapok kitöltése éles, jól látható képekkel vagy videókkal, illetve megfelelő mennyiségű információval, hogy ne csak egyértelmű, de könnyű és gördülékeny is legyen a vásárlási folyamat.

2. Átgondolatlan domainnév választás
A SEO (Keresőoptimalizálás) szempontjából az alaposan átgondolt domain név kiválasztása elengedhetetlen ahhoz, hogy egy cég optimálisan tudjon értékesíteni a webáruházán keresztül. Aki azt szeretné, hogy a vásárlói komolyan vegyék, nem adhat komolytalan vagy a terméke szempontjából nem releváns elnevezést a webáruházának, hiszen ha olyan domain nevet választunk, ami nehezen megjegyezhető, vagy egyáltalán nem hozzákapcsolható az értékesített termékek köréhez, csak annyit érünk el, hogy a korábbi látogatóink soha többé nem fognak visszatérni hozzánk, arról pedig csak álmodhatunk, hogy komolyan vesznek minket és nálunk hagyják ott a pénzüket. Létfontosságú emiatt az, hogy a cég ne csak egy könnyen megjegyezhető domain nevet válasszon a webáruház készítés során, hanem lehetőleg olyan kulcsszavakat vagy kifejezéseket tegyen bele, amelyek jól leírják a webáruház tevékenységi körét. A fenti példával élve, a www.kutyatap.hu egy optimális választás lehet egy ilyen típusú cégnek.

3. Túl hangsúlyos az eladások növelése, a felhasználói élmény háttérbe szorul
Természetes, hogy minden webáruház tulajdonos növelni szeretné a bolt hozamát, viszont folyamatos felugró ablakokkal nemcsak a termék-kiválasztási folyamatot fogja megszakítani, hanem magát a vásárlást is. Egyes felhasználók annyira kényesek az ilyesmire, hogy abban a pillanatban, hogy felugrik egy ablak, már kattintnak is át egy másik webstore-ba, ami békén hagyja őket, és nyugodtan tudnak majd ott vásárolni.

A másik nagy probléma, hogy a webáruház készítés során teletűzdelik a főoldalt az aktuális promóciók óriásplakátjaival, amiket a legtöbb esetben nem is optimalizálnak a fejlesztők, és ez az oldal lassulásához vezethet. A mai világban luxus ilyet megengedni, hiszen, ha nem tölt be az oldal 1-2 másodpercen belül, mégis miért várnának rá a felhasználók, ha máshol van olyan webstore, ami gyorsan kiszolgálja az igényeiket?

Hirdetés
Hirdetés