Hirdetés
Hirdetés

Használt kerékpár Di2 váltórendszerrel – igen vagy nem? 

| 2022. 03. 16. | 14:49:00
XXX
Használt kerékpár Di2 váltórendszerrel – igen vagy nem? 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Az utóbbi időben a kerékpárellátási nehézségeknek is köszönhetően a használt biciklik vásárlása előtérbe került. Ugyanakkor az ultramodern, Di2 technológiával felszerelt használt termékek vásárlását érdemes jól megfontolni.

A Bikepro.hu kerékpár webshop segítségével ezt a témát járjuk most körbe, illetve megpróbálunk néhány tanáccsal is szolgálni. 

A Di2 rendszer fejlesztésének és javításának lehetőségei

A látókörödbe került egy olyan bicikli, amely Di2 elektromos váltórendszerrel rendelkezik? Nos, ezeknek kétségtelenül nagy előnye, hogy jóval tartósabbak, mint hagyományos társaik. Ugyanakkor őrületes mértékben fejlődnek, így egy régebbi modellt szinte lehetetlen fejleszteni. 

Vegyük például a Di2 rendszer első változatát, amely fiatal kora (11 év) ellenére ma már sem szoftveresen, sem alkatrész ügyileg nem támogatott. A két évvel későbbi, Di2 Ultegra rendszer azonban már kombinálható későbbi alkotóelemekkel. A Di2 6770 és 6870-es rendszerek kapcsán a csatlakozók és a csomópontok ugyan helyettesíthetik egymást, a váltóegységek sajnos nem. Ugyanígy, az akkumulátor sem csereszabatos a mai darabokkal. Ezekből kiderül, hogy mennyire nehézkes egy régebbi Di2 rendszer fejlesztése és javítása. Még úgy is, hogy a Bikepro.hu kerékpár webshop Di2 alkatrészek sokaságával várja a vásárlókat. 

Épp ezért szerintük erősen meggondolandó egy régebbi Di2 rendszerrel felszerelt, használt kerékpár beszerzése. Már most is rengeteg bajod adódna a rendszerrel, ami az újabbak fejlődésével tovább fokozódik majd. A külső akkumulátor beszerzése pedig igencsak kockázatos. Ha mégis egy ilyen mellett teszed le a voksodat, vizsgáld meg tüzetesen és győződj meg róla, hogy nem sérült-e. A belső elhelyezésű ritkán hibásodik meg. 

Ugyanakkor egy ilyen típusú aksi felhelyezésének is megvannak a veszélyei. Ugyanis a Di2 váltórendszerek változásával az A-csomópontok is folyamatosan megújulnak. Így az aksicsere együtt jár az új A-csomópont beszerzésével is. 

A Di2 8070 és 9070-es modellektől kezdve a funkciók már átláthatóbbak, az alkatrészek pedig felcserélhetőek egymással. Ám a vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget csak kevés bicikli biztosítja gyárilag. Használt kerékpár vásárlása előtt épp ezért érdemes tájékozódni arról is, hogy megtörtént-e a vezeték nélküli használatot lehetővé tevő D-Fly fejlesztés. Ha igen, ne felejtsd el hozzá elkérni a PIN-kódot. Ha viszont nem, akkor a készülék csak vezetékkel csatlakoztatható a számítógéphez. 

Az eladótól még kérdezd meg a következőket is:

- A szett gyárilag van-e a bicajon vagy ő szerelte rá?
- Volt-e valaha szükség javításra? 
- Ha igen, mi volt a probléma és hogyan orvosolták?

A döntés minden esetben a tiéd!

Ha nem áll a rendelkezésedre elegendő anyagi keret, esetleg túl sokat kell várni a kiszemelt kerékpárra, érdemes lehet megfontolni a használt bicikli vásárlását. Ám a Di2 rendszerrel kapcsolatban említett szempontokat nem árt figyelembe venni. A vadiúj, garanciális termékek vásárlása azonban kétségtelenül biztonságosabb!

Hirdetés
Hirdetés