Hirdetés
Hirdetés

Kampány indul a vízfogyasztás népszerűsítésére

| 2023. 03. 02. | 12:12:00
Az Aqua Challenge-hez bárki csatlakozhat.
Kampány indul a vízfogyasztás népszerűsítésére
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A megfelelő hidratáltság és az egészséges életmód támogatására az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) Népegészségügyi Termékadó (NETA) Programirodája márciustól ismét meghirdeti vízfogyasztást népszerűsítő, Aqua Challenge elnevezésű kampányát – tudatták a szervezők március 2-án az MTI-vel.

A közlemény szerint a 2020-ban indult, harmadik alkalommal meghirdetett kampány elsődleges célja, hogy minél többen megtapasztalják a rendszeres és bőséges vízfogyasztás, valamint – a szörpök és üdítők fogyasztásának visszaszorításával együtt – a cukorbevitel csökkentésének kedvező élettani hatásait.

Jelezték, hogy az elegendő mennyiségű víz fogyasztása nem pusztán az izmok és a szív működéséhez, a szellemi és fizikai teljesítőképesség fenntartásához járul hozzá, de javítja a bőr és a haj rugalmasságát, támogatja az emésztést, a betegségek megelőzését és a gyorsabb gyógyulást, segíti továbbá az ideális testsúly elérését és megtartását. Kiemelték, hogy ha egy hónapon keresztül naponta 1,5 liter cukros üdítő helyett ugyanennyi vizet iszunk meg, majdnem 20 ezer kalóriával kevesebbet viszünk be a szervezetünkbe. Ezért is döntött úgy az OGYÉI, hogy idén nem korlátozza 30 napra és kizárólag az online térre a kihívást, hanem egészen augusztus végéig meghosszabbítja a próbatételt, amelynek keretében többek között flashmobbal, kihelyezett vízivó pontokkal, rendezvényeken tartott előadásokkal várja az érdeklődőket. A kezdeményezéshez a kampány során bármikor, bármennyi időre lehet csatlakozni – tették hozzá.

Hirdetés
Hirdetés