Hirdetés

Íme, a világ legértékesebb márkája!

MTI

2021.01.26. 13:56

Íme, a világ legértékesebb márkája!
A technológiai innováció az egyik legfőbb mozgatóerő (Fotó: Freepik)

A lista összeállítója szerint a második az Amazon, a harmadik a Google.

Hirdetés

Hirdetés

Három év után ismét az Apple a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2021-es Global 500 ranglistája szerint. A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 263 milliárd dollár, 87 százalékkal nőtt egy év alatt.  

A második helyre szorult vissza az előző három év listavezetője, az Amazon.com 254 milliárd dollárral.  
A Google a tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke 1 százalékkal, 191 milliárd dollárra nőtt.

Megőrizte negyedik helyét a Microsoft (140 milliárd dollár) és nincs változás az ötödik helyen sem (Samsung, 102 milliárd dollár). A hatodik helyre jött fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég (93 milliárd dollár), a hetedik a Facebook (81 milliárd dollár), nyolcadik a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC, 72 milliárd dollár), kilencedik a Verizon (68,9 milliárd dollár), a tizedik a WeChat (68 milliárd dollár).  

Azt, hogy mekkora befolyása van a technológiai innovációnak a brandérték alakítására, a legjobban a Tesla esete bizonyítja. Az elektromos autógyártó márkaértéke egy év alatt 158 százalékkal, 32 milliárd dollárra emelkedett, ilyen jelentős drágulást a listán szereplő egyetlen cég sem ért el.

A pandémia különösen sújtotta a légi közlekedésben érintett cégeket, a repülőgépgyártó Boeing márkaértéke 40 százalékkal, az Airbus-é 36 százalékkal esett, míg az American Airlines légitársaság márkaértéke 40 százalékkal süllyedt.
googleAppleAmazonmárka

Hirdetés

Szóljon hozzá!

Hirdetés