Hirdetés
Hirdetés

Online pénztárgép vásárlási tippek. Ezeket tartsd fejben!

| 2022. 11. 08. | 09:04:00
XXX
Online pénztárgép vásárlási tippek. Ezeket tartsd fejben!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Az online pénztárgépek vásárlására és üzemeltetésére szigorú és összetett szabályok vonatkoznak. Online pénztárgépet bérelhetsz, de vásárolhatsz is – ez attól függ, milyen személyes preferenciáid vannak, és persze attól is, hogy mekkora összeget tudsz rászánni a műveletre. Mivel több szempontot is érdemes fejben tartani online pénztárgép vásárlásnál, összegyűjtöttük számodra ezeket, hogy minél könnyebben tudj dönteni és vásárolni, ha arra kerül a sor.

Az online pénztárgép vásárlásának menete

A 48/2013. (XI.15.) NGM rendelet (44.§- 50.§. és 60.§-61.§) alapján elsőként a NAV-hoz kell benyújtanod egy formanyomtatványon az adataidat. Ezt a könyvelőd segítségével is megteheted, de személyesen is bemehetsz a legközelebbi Nemzeti Adó- és Vámhivatalba, ahol tudnak ebben Neked segíteni. Az ügyfélkapun szintén lehetőséged van arra, hogy bejelentsd a pénztárgép vásárlását. A nyomtatványon a következő adatokat kell megadnod:

  • név
  • adószám
  • a cég székhelye
  • a pénztárgép üzemeltetésének a pontos helye
  • a cég neve az üzemeltetés helye szerint (ha rendelkezel ilyennel)

A nyomtatványt ezen a linken keresztül is elérheted a NAV hivatalos oldalán.

Miután bejelentetted a NAV-hoz a vásárlást, legkésőbb 8 munkanapon belül megkapod az üzembe helyezési kódot. Ha online jelentetted be a vásárlást, nagyjából 5 napot kell várnod erre, ha postai bejelentés történt, aki mintegy 8 nap múlva kerülhet a birtokodba az említett kód.

Most, hogy már rendelkezésedre áll az üzembe helyezési kód és a NAV-os értesítés is, megrendelheted a választott pénztárgépet. Ezután a pénztárgép forgalmazójával kell egyeztetned bizonyos adatokat. Attól függően, hogy Társaságként működtök, vagy egyéni vállalkozó vagy, ezeket az adatokat kell neki megadnod:

Társaságoknak:

  • cégkivonat
  • egy közjegyző által hitelesített aláírási címpéldány
  • vagy egy ezzel egyenértékű ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta
  • az eljárásra meghatalmazott személy személyazonosságát igazoló okmány.

Ha nem az a személy bonyolítja a vásárlást, aki aláírásra jogosult, akkor az aláírási címpéldánnyal együtt egy meghatalmazásra is szükség van. Így a meghatalmazott személy hivatalosan is aláírhat.

Egyéni vállalkozóknak:

Természetesen nem kell ahhoz egy nagy céghez tartozni, hogy szükség legyen online pénztárgépre, ám ekkor kissé más szabályok vonatkoznak az egyéni vállalkozók pénztárvásárlásának menetére. Lássuk, mire van szükséged akkor, ha egyéni vállalkozó vagy!

  • vállalkozói igazolvány vagy regisztrációs lap
  • személyazonosságodat igazoló okmány
  • illetve abban az esetben, ha nem te magad jársz el az ügyben, szükség van egy meghatalmazásra, ha nem az aláírásra jogosult személy képviseli a szerződő felet szerződéskötéskor.

Mindezek után a pénztárgép forgalmazója rögzíti a gépben az AP számot, ezen kívül a NAV által kiadott üzembe helyezési kód, valamint a szervizes plombanyomó száma is rögzítésre kerül. Az adóügyi ellenőrző egység kapcsolódik a NAV szerveréhez, és máris használhatod a pénztárgépet!

FONTOS INFORMÁCIÓK:

Ha kivonsz egy pénztárgépet a használatból, 5 napon belül köteles vagy azt a NAV felé jelenteni. Szintén elengedhetetlen, hogy a pénztárgépben működő SIM chipet is működésbe kell hozni, enélkül ugyanis nem üzemel a pénztárgép sem. A mobil adatkapcsolatért felelős chip szerződését a vásárlással egyidejűleg kell megkötni. Ennek a szolgáltatásnak rendeletben rögzített hatósági ára van, fix havi díjat kell érte fizetni.

Hirdetés
Hirdetés