Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Jóvátétel a fogyasztóknak: Yettel, Vodafone, Alza az élen

| 2022. 12. 29. | 10:49:00
Itt a Gazdasági Versenyhivatal idei mérlege.
Jóvátétel a fogyasztóknak: Yettel, Vodafone, Alza az élen
Hirdetés
Hirdetés

Összesen 2 milliárd forint fogyasztói jóvátételt, valamint 3,7 milliárd forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az idén. Az MTI-hez december 29-én eljuttatott közleményükben kiemelték: idén 101 vállalkozást vontak eljárás alá, ebből 57-et bírságoltak meg, amelyek közül öt élt a jogorvoslat lehetőségével.

Rigó Csaba Balázs GVH-elnök a közlemény szerint elmondta, a kompenzáció lehetőségével közvetlen hasznot hajtanak a fogyasztóknak, a vállalkozások számára pedig lehetővé teszik, hogy munkahelyeket mentsenek meg. Felidézte, hogy

a Yettel 1,3 milliárd forint, a Vodafone 245 millió forint, az Alza pedig 450 millió forint fogyasztói jóvátételt vállalt idén a hivatal eljárásának eredményként.

A tájékoztatás szerint a GVH 2022-ben három nagy kartellügyet zárt le, az építőipar, az altató- és lélegeztetőgép-beszerzések, valamint a hangszerkereskedelem területén; ezek keretében összesen több mint 800 millió forint bírságot szabott ki.

Idén 64 összefonódás-bejelentés érkezett a hivatalhoz, amelyeket több mint 80 százalékban hatósági bizonyítvány kiadásával, átlagosan négynapos ügyintézési határidővel intézett el a GVH. Ez Európában az egyik leggyorsabb fúziókontrollnak számít – jelezték.

Arról is beszámoltak, hogy a hivatalhoz idén összességében több mint 1200 jelzés érkezett, amelyek mintegy 20 százaléka tartozott ténylegesen a GVH hatáskörébe. Az ügyfélmegkeresések további mintegy 70 százalékát a hivatal továbbította a hatáskörrel rendelkező hatóságok részére - fűzték hozzá.

A GVH kiemelt feladatának tekinti a családok jogvédelmét, valamint a családokat érintő fogyasztóvédelmi fellépés erősítését.

Az élelmiszer-infláció megfékezése idén sürgető feladattá vált, amelyből a versenyhivatal is kiveszi a részét - írták.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés