Így tehetjük erősebbé a vállalatot megfelelő belső kommunikációval!

Egy sikeres cég egyik legfontosabb eleme, hogy a vállalat képes megszólítani és persze meg is tartani a kiváló munkaerőt. Ez a képesség azonban nem csak a versenyképes fizetésen vagy az egyéb plusz juttatásokon múlik. Legalább ennyire lényeges az is, hogy milyen képet fest magáról a márka a dolgozók előtt.
Ebben nagy segítséget nyújthat az úgynevezett munkáltatói márkaépítés, vagyis az employer branding. Ennek alapja az átgondolt és megbízható belső kommunikáció. Egy jól működő rendszer amellett, hogy információt közvetít, hozzájárul ahhoz, hogy megértsék a vállalati célokat és értékeket.
Van, amikor a csend hangosabb minden szónál…
Amennyiben a vezetőség nem gondoskodik a világos és rendszeres információ átadásról, a hiányzó réseket a munkatársak saját maguk kezdik el kitölteni, ami valljuk be, sosem előnyös. A téves következtetések és az ártó pletykák mind a dolgozóknak, mind a cégnek hátrányos lehetnek. A FutureManagement employer brandingje segíthet abban, hogy a vezetők tudják, hogyan és mit érdemes, mit kell elárulni a munkavállalók számára. Hiszen az információhiány előbb vagy utóbb elbizonytalanodáshoz vezet, ami aláássa a bizalmat.
Amikor úgy érzik, hogy csak félinformációt kapnak, akkor nem lesznek következetesek, elkötelezettek, akár még új lehetőség után is néznek. A nem egyértelmű, esetleg a következetlen kommunikáció közvetlenül hat a munkahelyi légkörre és a fluktuációra egyaránt. Fontos tehát, hogy sose hallgassunk el semmit a dolgozók elől.
Mikor számít leginkább a megfelelő kommunikáció?
Sok cég, amikor válsághelyzet van, legyen az gazdasági vagy egészségügyi krízis, sok mindent elhallgat a munkatársak elől. Pedig egy ilyen probléma rámutat arra, hogy mennyire lényeges a gyors és pontos, közérthető belső kommunikáció. Ez főleg azokra a vállalatokra igaz, ahol a dolgozók több területen és több helyszínen végzik a tevékenységeiket. Ha ugyanis nincsen egységes tájékoztatás, akkor a félinformációk pillanatok alatt elszaporodhatnak, ami bizonytalanságot okozhat.
Az ismeretlen helyzet bárkiben szorongáshoz vezethet, amit tovább fokoz az is, ha nem tudjuk, mi történik és mire várunk. Ilyenkor nagyon fontos tudni, hogy mit vár el tőlünk a cég, tehát a kommunikáció nem egy plusz funkció lesz, hanem inkább egy nélkülözhetetlen eszköz a rend fenntartásához, valamint a közös irány megtalálásához.
Mit hall a munkavállaló?
Az gondolhatjuk, hogy a kisebb cégeknél, csapatoknál bőven elég, ha egy valakinek elmondjuk, majd ő szól a többieknek. De ez már régóta nem így van.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a legkisebb hibák is könnyen félreértéseket okozhatnak. A jó hír azonban az, hogy vannak olyan digitális eszközök, mint a közös dokumentumkezelők vagy a projektmenedzsment-rendszerek, amelyek garantálják, hogy mindenki mindent egyszerre tudjon meg. Ennek hála azok a munkatársak is bekapcsolódhatnak a napi működésbe, akik esetleg otthonról dolgoznak.
















