Júniusban kinyitnák a leégett Miskolctapolcai Barlangfürdőt
Lázár János építési és közlekedési miniszter arról beszélt január 15-én Miskolcon, hogyTóth-Szántai József (Pont Mi Egyesület – Fidesz-KDNP) egy olyan önkormányzat polgármestere lett, ahol a "dolgok nincsenek rendben". Kifejtette, a város komoly pénzügyi nehézségekkel küzd, ami részben a helyi tömegközlekedéssel, részben a város gazdasági helyzetével, likviditásával van összefüggésben.
Kiemelte, az év első negyedévében – akár a kormánnyal közösen – rendezni kell a tömegközlekedés és a város pénzügyi helyzetét. Hozzátette, a kormány segíteni fog abban, hogy a város "talpon maradjon" az előtte álló hónapokban, években.
A miniszter kijelentette, a kormányzat kész megtárgyalni a polgármester Bükk városa programját és azt hajlandó hozzácsatolni a Magyarország jövője szempontjából kiemelt nemzetgazdasági programok listájához. Megjegyezte, a polgármesternek "világos elképzelése" van arról mit kell csinálni a várossal, hogy az jobb legyen és jobban működjön. Lázár János hangsúlyozta, a leégett miskolctapolcai barlangfürdőt lehetőség szerint június 30-ára beindítják, ehhez egymilliárd forintra van szükség azonnal. Ezért a kormány idei első ülésén a miniszter javasolni fogja, hogy Miskolc soron kívül megkapja ezt az összeget január 31-ig – közölte.
Mint mondta, ez ideiglenes megoldás, jövőre és két év múlva újabb forrásokat kell a fürdőre költeni a tartós és biztos működtetés és üzemeltetés érdekében.
A politikus a Diósgyőri vár felújítására is kitért. Elmondta, ebben az évben rendezik és statikailag megóvják annak tornyát, emellett dönteni kell a vár területén létrejövő háromezer négyzetméternyi közösségi, kiállító hely funkciójáról is. Megjegyezte, a kormány eddig 16 milliárd forintot csoportosított a vár újjáépítésére.
Lázár János a miskolci úthálózatról azt mondta, az elhasználódott és rossz állapotban van. Az államnak nyolcvanöt kilométernyi útja van a város belterületén, ebből a legfontosabb nagyságrendileg tíz kilométer felújítását kell először megvalósítani – fűzte hozzá. Hangsúlyozta, ennek az útnak a felújítását még az idén megkezdik. Ez 3,5 milliárd forintos beruházást jelent, amely várhatóan szeptemberben kezdődik és jövő tavasszal ér véget – mondta.
Az ülésen arról is megállapodtak, hogy egy, a városháza mögötti térről az Avasra induló felvonót építsenek, emellett az önkormányzatnak van egy városrehabilitációs terve is a városrészhez kapcsolódóan – tette hozzá.
A miniszter elmondta, a MÁV-Volán csoport február elején húsz új elektromos autóbuszt vásárol az Ikarustól és ebből hármat Miskolcra fog irányítani. Közölte, a miskolci pályaudvar egy stratégiai állomás, amelynek fejlesztéséről "nagyívű" tervet készítenek a kollégái. Kiemelte, fel kell újítani a miskolci vasútüzemet, meg kell csinálni a pályaudvar szolgáltató részét és az Y-hídtól 3,6 kilométer hosszan egy elkerülőutat kell építeni a pályaudvarig. Lázár János a Diósgyőri Acélművek (DAM) területének kérdésére is kitért, elmondta, a kormány abban érdekelt, hogy ott területi rehabilitáció kezdődjön.
Tóth-Szántai József (Pont Mi Egyesület – Fidesz-KDNP) polgármester egyebek mellett beszélt a Bükk városa programról, amely kijelöli azt az utat, hova szeretne eljutni Miskolc tíz év alatt. Emellett a jelen és a rövidtávú jövő olyan ügyeire is kitért, mint a barlangfürdő újjáépítése, az újraaszfaltozási program és a DAM területének kérdése.