Hirdetés
Hirdetés

Kampányt indítanak a vadhús népszerűsítésére

MTI | 2024. 11. 23. | 09:47:40
Hazánkban az egy főre jutó éves vadhúsfogyasztás mindössze ötöde az európai átlagnak.
Kampányt indítanak a vadhús népszerűsítésére
Az olyan hagyományos fogások, mint a vaddisznó- vagy őzpörkölt, könnyen elkészíthetők (Fotó: Illusztráció/freepik)
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Új lendületet jelent a vadhús népszerűsítésében a #vadateszem kampány elindítása, amely az egészséges és változatos táplálkozásra is ráirányítja a figyelmet – mondta Felkai Beáta Olga élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkár november 22-én Budapesten, a kezdeményezést beharangozó sajtótájékoztatón az Agrárminisztérium (AM) közleménye szerint.

A helyettes államtitkár a rendezvényen arra hívta fel a figyelmet, hogy a vadhús kiemelkedő táplálkozási értékekkel rendelkezik. Többek között magas fehérjetartalom, jelentős B- és E-vitamin, valamint ásványianyag-tartalom jellemzik.

"Az alapanyag tökéletesen illeszkedik az egészségtudatos életmódba is" – tette hozzá. Felkai Beáta Olga kiemelte, hogy a rövid ellátási láncok erősítésével és a helyi termékek fogyasztásával a környezetvédelmi célokat is támogathatjuk, illetve további lendületet adhatunk a vadhúsipar fejlődésének is. Nagy előrelépés, hogy egyre több feldolgozó és étterem dolgozik innovatív technológiákkal, és igyekszik elérhetővé tenni a vadhúst a hazai fogyasztók számára. Kifejtette, a karácsonyi időszak különösen jó alkalom arra, hogy a vadhús az ünnepi asztalok részévé váljon. "Az olyan hagyományos fogások, mint a vaddisznó- vagy őzpörkölt, könnyen elkészíthetők, és új színt vihetnek az ünnepi menükbe" – fűzte hozzá. A közlemény szerint a helyettes államtitkár hangsúlyozta: fontos, hogy a magyar vad nemzeti kincsünk maradjon, ezért különös figyelmet kell fordítani a fiatalabb generációk oktatására, valamint az otthoni főzés népszerűsítésére, hiszen a megfelelő elkészítési technikák ismerete jelentős szerepet játszik a vadhús iránti érdeklődés növelésében.

Megjegyezte, hogy hazánkban az egy főre jutó éves vadhúsfogyasztás mindössze ötöde az európai átlagnak, ezért a #vadateszem kampány célja, hogy a magyar vad nemcsak exporttermék, hanem a hazai gasztronómia kiemelt alapanyaga is legyen. A kampányhoz eddig 78 vendéglátóhely csatlakozott, kínálatuk már elérhető a www.vadateszem.hu oldalon.

Hirdetés
További híreink
Hat hónap alatt 700 millió palackot vittek vissza a magyarok
Hat hónap alatt 700 millió palackot vittek vissza a magyarok
Ez mintegy 30 milliárd forintnyi összeget jelent.
Kiderült, hány százalékkal emelkedik a minimálbér
Kiderült, hány százalékkal emelkedik a minimálbér
A garantált bérminimumról is döntöttek.
Magyar Péter miskolci látogatásának utóélete
Magyar Péter miskolci látogatásának utóélete
A politikus azonnali válaszokat vár.
Az Orbán-kormány megszabadul az egyik kemény kritikusától
Az Orbán-kormány megszabadul az egyik kemény kritikusától
Magyarországon hanyatlik a demokrácia és a jogállamiság - hangoztatta.
2025-ben fokozódhat a kereslet a lakáspiacon
2025-ben fokozódhat a kereslet a lakáspiacon
A piaci alapú, használt lakás vásárlására fordított hitelek átlagos összege 18,5 millióra nőtt.
Közeledik a karácsony: fenyőfából nem lesz hiány
Közeledik a karácsony: fenyőfából nem lesz hiány
A szakemberek szerint a vásárlást nem érdemes halogatni.
Egy dubicsányi fenyő lesz idén az ország karácsonyfája
Egy dubicsányi fenyő lesz idén az ország karácsonyfája
Mintegy 20 méteres, a súlya pedig öt tonna.
Betörtek a királyhoz Windsorban
Betörtek a királyhoz Windsorban
A windsori kastély Károly király és Kamilla királyné egyik rezidenciája.
Gondosóra: aki időben megigényli, még idén megkapja
Gondosóra: aki időben megigényli, még idén megkapja
A 65 év felettiek élhetnek a lehetőséggel.
Alacsony szinten van a magyarok egészségtudatossága
Alacsony szinten van a magyarok egészségtudatossága
Annak, akinek nem jó az egészségértése, sokkal nagyobb az esélye a betegségre és a korai halálra.
TikTok-videók hatása miatt álbeteg sok fiatal
TikTok-videók hatása miatt álbeteg sok fiatal
Nagyobb az esélye a téves öndiagnózisnak, ha érzelmileg erősen bevonódnak a közösségi média világába.
Hirdetés