Kijelölték az új türelmi zónát Miskolcon

Miskolc közgyűlése november 20-án tartotta rendes ülését, melyen számos téma szóba került.
Több járat, biztonságosabb közlekedés, felelős gazdálkodás
A miskolci közösségi közlekedés 2024 őszétől stabil pályára állt: a menetrendbővítéseknek, az ingyenes diákbérlet bevezetésének, a járatseriffek szolgálatának és a felelős gazdálkodásnak köszönhetően az MVK Zrt. szolgáltatása látványosan javult, miközben költségeit is sikerült csökkentenie. A városvezetés célja az volt, hogy a miskolciak újra megbízható, pontos és biztonságos közösségi közlekedésre számíthassanak – ez a cél teljesült – közölte az önkormányzat. Az év során bevezetett kétlépcsős menetrendfejlesztés eredményeként a futásteljesítmény és az utasszám aránya elérte a 2019-es szintet, ami a szolgáltatás visszaerősödését és az utasbizalom visszatérését jelzi – írták.
A villamosok csúcsidőben hatpercenként indulnak, több buszvonal újraindult, továbbá sűrűbbé vált a közlekedés a nagyobb városrészek között.
A 14 év alattiak számára biztosított ingyenes diákbérlet több mint tízezer miskolci gyermek mindennapi közlekedését tette egyszerűbbé és biztonságosabbá. A program nemcsak közvetlen anyagi segítséget jelent a családoknak, hanem hosszú távon is erősíti a közösségi közlekedés kultúráját a fiatal generáció körében. A közbiztonság javítását szolgálta a járatseriffek bevezetése is, akik naponta jelen vannak a járműveken, segítik az utasokat, kezelik a konfliktusokat és hozzájárulnak a nyugodt, kulturált utazási környezethez. Az utasok visszajelzései alapján a járatkísérők jelenléte érezhetően növelte a biztonságérzetet a buszokon és a villamosokon.
Közben a buszvezetői létszám is stabilizálódott.
A társaság a munkaerőhiány helyett ma már tervezhető, kiegyensúlyozott üzemeltetést folytat, ami lehetővé tette a túlórák csökkentését és a szabadságok kiadását – ez közvetlenül növeli a szolgáltatás megbízhatóságát és a járművezetők biztonságos munkavégzését. Miskolc közben a jövőre is készül: 2025-ben érkeznek az első csuklós elektromos autóbuszok, amelyekkel a város újra az ország élvonalába kerül a fenntartható közlekedés terén. A fejlesztés nemcsak környezetvédelmi, hanem szolgáltatási szempontból is mérföldkő, hiszen a korszerű járművek csendesebbek, kényelmesebbek és hosszabb távon gazdaságosabban üzemeltethetők. Az MVK 2024-ben 338 millió forintos megtakarítást ért el, miközben a járatkimaradások száma 24 százalékkal csökkent. Ez bizonyítja, hogy fegyelmezett gazdálkodással, következetes szakmai irányítással és a dolgozók elkötelezettségével a városi közlekedés egyszerre lehet takarékos, biztonságos és színvonalas. A városvezetés célja továbbra is az, hogy Miskolc közösségi közlekedése ne teher, hanem büszkeség legyen – egy jól működő, modern és emberközeli szolgáltatás, amely minden nap a miskolciakért dolgozik – tették hozzá.
A közgyűlés új helyszínt jelölt ki a türelmi zóna számára
A miskolci közgyűlés döntése értelmében a város új, ellenőrizhető helyszínt jelöl ki a türelmi zónának. A cél világos: helyre kell állítani a közrend és a lakossági biztonság védelmét ott, ahol az előző ciklusban meghozott döntés kudarcot vallott – tették hozzá. A 2021-ben kijelölt terület nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mert a prostitúció nem a rendeletben meghatározott helyen, hanem a Selyemrét környékén jelent meg, komoly panaszokat és közbiztonsági problémákat okozva.
A városvezetés most végérvényesen lezárja ezt az időszakot, és a rendőrséggel közösen új, végleges, szakmailag megalapozott helyszínt jelölt ki a Fonoda utcán.
Az új türelmi zóna a Szinva-hídtól a József Attila utca irányába számított 80 méteres ponttól kezdődő, 100 méteres járdaszakaszon található. A város célja nem a tevékenység elfogadása, hanem annak ellenőrzött, biztonságos keretek közé terelése. A közgyűlés döntése egyértelmű üzenet: Miskolc elsődleges értéke a rend, a biztonság és a lakók nyugalma. Tóth-Szántai József polgármester hangsúlyozta: „Miskolcon a közrend és a közbiztonság nem lehet alku tárgya – nem alkuszunk, nem hátrálunk meg és nem veszünk vissza.” A döntés egyértelmű üzenetet küld: Miskolcon a törvényes rend és a közbiztonság minden más szempontnál előbbre való. A rendeletmódosítás a kihirdetést követő napon lép hatályba.
Új fejezet a számozott utcák történetében
Miskolc közgyűlése döntött a számozott utcákon található, korábban bontott önkormányzati telkek együttes értékesítéséről. A döntés célja, hogy a Bulgárföldön, az Ötödik és Hatodik utca mentén elhelyezkedő, évek óta kihasználatlan terület újra a város fejlődésének részévé váljon. Az önkormányzat a 11 telket dologösszességként, nyílt versenyeztetés útján értékesíti, bruttó 198,5 millió forintos induló áron. A terület a városfejlesztési tervek szerint a közeljövőben kereskedelmi-szolgáltató besorolást kap, így új gazdasági funkciók és munkahelyteremtő beruházások megjelenésére is lehetőséget teremt. A városvezetés célja, hogy a Számozott utcák egykori, elhanyagolt környezete rendezett, modern városi területté alakuljon. Tóth-Szántai József polgármester szerint: „Ez a döntés nem csupán ingatlaneladásról szól, hanem arról, hogy Miskolc végre lezárja egy régi, lepusztult területrész történetét, és új, értékteremtő fejlesztésnek adhat helyet.”
A város így egy hosszú ideje rendezetlen területet von be a fejlesztések körébe, miközben közel 200 millió forint bevétellel is erősíti a költségvetést.









































