Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nem lehet személyes adatokon alapuló hirdetés a Facebookon

| 2023. 01. 05. | 09:17:00
Az unió 154 milliárd forintnyi bírsággal sújtotta a Metát.
Nem lehet személyes adatokon alapuló hirdetés a Facebookon
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Facebookot és az Instagramot tulajdonló Meta ezentúl csak a felhasználók beleegyezésével futtathat személyes adatokon alapuló hirdetéseket, döntött az Európai Unió Adatvédelmi Felügyelősége (EDBP) – írja a Telex a felhasználók személyes adatait védő civil szervezet, a noyb (none of your business) közlése alapján.

Nemcsak eltiltották a Metát attól, hogy személyes adatok alapján célozzon a felhasználói számára hirdetéseket, de még 390 millió eurónyi (154 milliárd forint) bírságot is kapott, mert 2018 májusa óta jogellenesen használta fel a személyes adatokat. 

A cégnek a jövőben lehetőséget kell biztosítania a felhasználóknak, hogy eldöntsék, hozzájárulnak-e a személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez. Január közepén a szintén a Metához tartozó Whatsapp ügyében is dönt az uniós hivatal. A noyb közleménye szerint nemcsak tisztességtelen, hanem egyértelműen jogellenes, hogy a Meta nem adott választási lehetőséget a személyre szabott hirdetésekre vonatkozóan, egyszerűen áthelyezte a hozzájárulási záradékot az általános szerződési feltételekbe.