Útmutató a motivációs levél megírásához egy adminisztratív munkára

Egy adminisztratív pozíció megszerzése manapság már cseppet sem olyan egyszerű, mint gondolnánk. Nem feltétlen elég az, ha valamilyen szakirányú végzettséggel, “papírral” rendelkezünk, és ezt az önéletrajzban is feltüntetjük.
Ahhoz, hogy kitűnhessünk a több száz jelentkező közül, ajánlott motivációs levelet is küldeni a pályázati anyagunk részeként. Ebben ugyanis mondatokba foglalva fogalmazhatjuk meg, miért mi vagyunk az ideális választás, amelynek köszönhetően sokkal kreatívabbak lehetünk, és pontosabb képet festhetünk magunkról.
Kit tudja, lehet, hogy ez lesz a döntő tényező azzal kapcsolatban, hogy behívnak-e minket egy, a Mohácsállás https://mohacsallas.hu/allasok/adminisztracio-irodai-munka aloldalán meghirdetett irodai pozíciók egyikére.
A megírással kapcsolatos legfontosabb alapszabály
Ahogy az önéletrajz, úgy a motivációs levéllel kapcsolatban is van néhány alapszabály, amelyet nem árt betartani. Az egyik ilyen, hogy szellős és könnyen olvasható legyen. Ellenkező esetben ugyanis nagy a valószínűsége annak, hogy a HR-es nem fogja végigolvasni.
A tartalma
A motivációs levelet egy bemutatkozással kell kezdeni, amelyben leírjuk, hogy hol találtunk rá a lehetőségre. Egy remek példa: “Tisztelt XY cég! A Mohácsállás oldalon talált ügyintézői pozícióra szeretnék jelentkezni. Jelenleg adminisztrátorként dolgozom egy magyar kisvállalkozásnál, de szívesen kipróbálnám magam egy olyan nagyobb cégnél is, mint az Önöké.”
Aztán jöhet a fő tartalmi rész, amelyben egy vagy két bekezdésben tudjuk bemutatni az előző szakmai tapasztalatainkat, a tanulmányainkat, amelyek segítik a jelentkezésünket. Arra azonban mindenképpen törekednünk kell, hogy csakis a pozíció szempontjából releváns dolgokat írjunk le benne!
De érdemes ebbe a szekcióba beleírni még azt is, hogy mi a motivációnk, milyen értéket tudnánk nyújtani a cégnek, illetve miért szeretnénk náluk dolgozni.
Például: “Azért jelentkeztem erre az állásra, mert véleményem szerint mindazokkal a képességekkel rendelkezem, ami egy ilyen pozíció esetében elvárt. Ezeket pedig a korábbi munkahelyemen elért eredményeim is igazolják. Az új eszközbeszerzési rendszeremnek köszönhetően közel 20% százalékos költségcsökkenést tudtam elérni, ami miatt 2020-ban elnyertem az Év Dolgozója titulust is.”
A lezárás
Ennek a résznek a megfogalmazása tekintetében fontos ügyelni arra, hogy tűnjünk pozitívnak és lelkesnek, de semmiképp se legyünk arrogánsak. Továbbá mindig említsük meg benne a személyes interjú és a találkozás lehetőségét, illetve soroljuk fel azokat az anyagokat is, amelyet a HR-es a levél mellékletében találhat.
Hogy egy példával is illusztráljuk: “Nagyon bízom a személyes találkozás lehetőségében, mivel rendkívül megtisztelő lenne számomra, ha egy olyan cégnél dolgozhatnék, amely az én értékeimmel megegyező erényeket képvisel. Amennyiben bármilyen kérdésük van, nyugodtan keressenek az elérhetőségeim egyikén!”










































