Hirdetés

Wizz Air: a probléma átfogó, túlmutat a légitársaság hatáskörén

| 2024. 07. 13. | 14:34:47
Rendszeresek a késések, méltatlankodnak az utasok– közleményben magyarázza meg a helyzetet a társaság.
Wizz Air: a probléma átfogó, túlmutat a légitársaság hatáskörén
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Az elmúlt hetek időjárási viszontagságai és résidő-problémái a teljes európai légi közlekedésre hatással voltak, és ezzel a Wizz Air működését is megnehezítették – írja július 13-i közleményében a társaság. Kitértek rá, az elmúlt hetekben tapasztalható – minden Európában működő légitársaságot érintő – késések és járattörlések rengeteg nyaralni vágyó számára okoztak kellemetlenséget. Mivel maga a probléma átfogó, ezért messze túlmutat a légitársaság hatáskörén. Így annak ellenére, hogy a Wizz Air megfelelően felkészült a szezonra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, az időjárás, valamint a magyar és a nemzetközi légiforgalmi irányítási rendszerek kapacitáshiánya miatt sajnos elkerülhetetlenek a késések. A légitársaság ennek ellenére mindent megtesz annak érdekében, hogy az ebből keletkezett kellemetlenségeket enyhítse.

A Wizz Air ahogy mindig, most is SMS-ben és e-mailben tájékoztatja minden esetben az esetleges menetrendváltozásról azokat az utasait, akik közvetlenül a légitársaságnál foglalták jegyüket. 

Azokat, akik a Wizz Air weboldalán vagy mobilalkalmazásán keresztül vásárolják meg a repülőjegyüket, az itt megadott elérhetőségeken közvetlenül tudja tájékoztatni a légitársaság a járataikkal kapcsolatos információkról, valamint ezen utasok a fenti felületeken, szükség esetén közvetlenül el tudják intézni járatukkal kapcsolatos módosításokat. Azok azonban, akik nem közvetlenül ezeken a felületeken vásárolták meg jegyüket, az utazási irodához, az online jegyközvetítő oldalhoz vagy a vásárlást intéző egyéb közvetítőhöz kell információért forduljanak.

Ésszerű mértékig megtéríti

Abban az esetben, ha a késés miatt a légitársaság kénytelen átütemezni másik napra a járat indulását, a fent említett módon megadott elérhetőségeken erről az előírásoknak megfelelően, időben tájékoztatja a WIZZ az utasokat. Ilyenkor azt is jelzi a légitársaság, hogy az erre igényt tartók hol kérhetnek segítséget a szálláshoz és a transzferhez. Azok számára, akik maguk gondoskodnak a szállásról és a reptérre való kijutásról, az ügyfélszolgálat számára online benyújtott számlamásolatok ellenében, ésszerű mértékig megtéríti az extra költségeket a Wizz Air.

Tekintettel arra, hogy a jelenlegi helyzet minden légitársaságot érint, a szállodai kapacitások Európa-szerte korlátozottak lehetnek, így előfordulhat, hogy az utasok által elvártnál lassabban, vagy nem egyszerre jutnak szállodai szobához az érintettek, sőt az is előfordulhat, hogy a repülőtértől eltérő irányban kapnak szállást az érintett utasok. A korábban a sajtóban felröppent hamis információkkal szemben az utasok elhelyezése során a légitársaság soha nem különíti el utasait nemek vagy más jellemzők szerint, de bizonyos utasokat, például kisgyermekkel utazókat, várandósokat, időseket, mozgáskorlátozottakat kiemelt figyelemmel kezeli, és számukra elsőbbséget biztosít.

A Wizz Air mindent megtesz annak érdekében, hogy vis maior esetén is biztosítsa az utasok kiutazását vagy éppen hazaérkezését. Így történt ez a debreceni reptér a héten bejelentett lezárásakor is, amelyet a repülőtér a futópálya extrém hőmérséklet miatti meghibásodása miatt volt kénytelen megtenni. 

A Wizz Air munkatársai az ilyenkor jellemző járattörlés helyett emberfeletti erőfeszítések árán gondoskodtak arról, hogy az utasok eljussanak jól megérdemelt nyaralásuk helyszínére. A légitársaság áthelyezte az érintett járatokat a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, és buszokkal gondoskodik a Budapest és Debrecen közötti transzferről is.

Minden kollégámmal együtt azon dolgozunk, hogy utasaink még a magyar és nemzetközi légi irányításban tapasztalható korlátos kapacitások ellenére is időben és kényelmesen eljussanak úti céljukra. Pilótáink, légiutas-kísérőink és a háttérben dolgozó kollégáink ezen a nyáron is felkészülten várják utasainkat, és mindent megtesznek azért, hogy maradandó élmény legyen idén is az utazás – mondta Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Fenyőfa: az igazi környezetbarátabb a műnél
Fenyőfa: az igazi környezetbarátabb a műnél
A karácsonyra szánt fenyőfákat erre a célra kialakított ültetvényeken nevelik.
Infláció: ezt jósolja Varga Mihály
Infláció: ezt jósolja Varga Mihály
Az alapkamat maradt 6,5 százalék.
Magyar gazdák tüntetnek Brüsszelben
Magyar gazdák tüntetnek Brüsszelben
Az eseményre minden uniós tagállamból érkeznek résztvevők, összesen csaknem 10 ezren.
Négyéves kisfiú mentette meg az édesanyja életét
Négyéves kisfiú mentette meg az édesanyja életét
A segélyhívó rögzítette a beszélgetést.
Terrortámadás: magyar származású áldozatok is vannak
Terrortámadás: magyar származású áldozatok is vannak
Egy tízéves kislány is életét vesztette az ausztráliai lövöldözésben.
Megvan Korlát új polgármestere
Megvan Korlát új polgármestere
Három független jelölt indult a választáson.
860 milliót ért volna ez a hat szám
860 milliót ért volna ez a hat szám
Huszonegyen több mint félmilliónak örülhetnek.
Hitelmoratóriummal segítik a gazdákat
Hitelmoratóriummal segítik a gazdákat
Ez a segítség jövő év november végéig tart.
Orbán: valami új rajzolódik ki a világpolitikában
Orbán: valami új rajzolódik ki a világpolitikában
A miniszterelnök szerint Amerika békét akar, Európa meg háborút.