Hirdetés
Hirdetés

Magas az internethasználók száma az országban

| 2022. 06. 21. | 17:12:00
A felsőfokú végzettséggel rendelkező idősek is előszeretettel interneteznek.
Magas az internethasználók száma az országban
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik, Magyarországon az internetethasználók száma az aktív korosztályban gyakorlatilag elérte a felső határt – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) felméréséből, amelyről június 21-én adtak tájékoztatást. A vizsgálat szerint a 15-50 éves korosztály 97,1 százaléka rendszeresen használja az internetet. A 15 év alattiak körében nem teljes körű az internethasználat, bár egyre fiatalabban szoknak rá. A 2 éves gyerekek 4 százaléka internetezik, a 3 éveseknek pedig 9 százaléka használja viszonylag rendszeresen a világhálót – írja az MTI.

Az internetet nem használók száma az életkorral növekszik.

Az 51-53 évesek 7 százaléka nem internetezik. 80 év fölött ez már 90 százalék, a 90 évnél idősebbek körében pedig 100 százalék. Az idősebb korcsoportot két tényező befolyásolja az internetezési szokásban, az hogy magányos vagy társas életet él, valamint, hogy milyen iskolázottságú.

A 65 év felettiek 34 százaléka internethasználó, ezen belül a magukra maradt idősek 31 százaléka, a kétfős háztartásokban élőknek viszont a 42 százaléka internetezik. Ez összefüggésben lehet azzal, hogy a magányos idősek kevésbé nyitottak az újra, nem akarnak már tanulni.

A 20 és 50 év közötti korosztályban mindenki internetezik, az alapfokú végzettséggel rendelkezőket kivéve. Az 50 év felettiek körében viszont jelentős eltérés van az egyes végzettségi csoportok között. A felsőfokú végzettséggel rendelkező idősebbek otthonosan mozognak a világhálón: a 70 év körüli diplomások 80, míg a 80 év körülieknek is a 60 százaléka szeret "szörfölni a neten". Ugyanebben a korcsoportban a szakmunkásképzőt végzetteknek csak 40 és 20 százaléka internethasználó.

Ennek oka lehet, például az, hogy a képzettebbek idős korukra is nyitottabbak az újdonságokra, vagy az, hogy a magasabb végzettségűek aktív életükben nagyobb arányban voltak számítógéphasználók, így az internet világa nem idegen számukra.

Hirdetés
Hirdetés