Hogyan posztolj a Facebookon?

Meglehet a fiatalok körében a Facebook már nem a legnépszerűbb közösségi oldal, de a dobogóról még mindig nem sikerült leszorítani. Hozzávetőleg naponta 2 milliárd felhasználó látogat a platformra és használja ilyen-olyan módon, tehát nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Meta zászlóshajója még mindig megkerülhetetlen.
Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet, hogy miként használd ki posztjaiddal a Facebook kínálta népszerűsítési lehetőségeket vállalkozásod számára.
Az algoritmus
A SocialWings Facebook marketing szolgáltatása azért lehet hatékony, mert a cégnél dolgozó szakemberek ismerik az algoritmus működését.
Ennek elsődleges célja, hogy szondázza a felhasználó érdeklődési körét elsősorban az általa látogatott profilok és oldalak alapján. Magyarán figyeli, mit lájkolsz, kommentelsz, osztasz meg, milyen oldalt nyitsz meg, melyik posztnál állsz meg a görgetésben 2 másodpercnél hosszabb időre, és ez alapján kínál fel neked tartalmakat megtekintésre. Olyan posztokat próbál összegyűjteni, amik méltán számíthatnak az érdeklődésedre.
Abban, hogy a Facebook egy adott bejegyzést milyennek ítél és enged organikusan terjedni, döntő jelentősége van az első 1-2 órában kapott reakcióknak. Éppen ezért sokan próbálják kideríteni, hogy a célközönségük mikor aktív és próbálják a posztolást szigorúan akkorra időzíteni, de igazából nem létezik ideális időpont. Ha a konkurens cégek is akkor posztolnak nagy számban, a posztunk elveszik a tömegben. Sokkal érdemesebb a saját Facebook oldal tényleges aktivitásából kiindulni, és ahhoz időzíteni.
Ami működik
A rövidebb, elsődlegesen szöveget tartalmazó posztok jellemzően jobban teljesítenek mint a bővebb lére eresztett textusok. A többség mobilon facebookozik, nem szeret hosszan olvasni, ha nem térünk gyorsan a lényegre, nehezen fogjuk rávenni őket, hogy kattintsanak.
Azt is érdemes tudni, hogy a 80 karakternél hosszabb bejegyzéseket automatikusan levágja az algoritmus egy tovább gombbal, tehát az erős kezdés rendkívül fontos.
Milyen gyakran posztolj?
A minimális posztolás gyakorisága a közmegegyezés szerint heti 2 alkalom, ezzel jelzed a felhasználóidnak, hogy folyamatosan aktív vagy. Olyan viszont, hogy túl sok poszt nem létezik, már amennyiben érdekes tartalmakat tudsz szolgáltatni a célközönségednek. Viszont az öncélú töltelékposztok is kontraproduktívak, hiszen a követőidet is untatod és az algoritmus is blokkolni fogja az organikus terjedést, sőt még a hirdetési költségeid is megemelkedhetnek.
Fontos feladat még a hozzászólások kezelése. A kommenteket mindig olvassuk el és néhány perc, de az sem baj, ha néhány óra késéssel mindig reagáljunk rájuk, ezzel is növeljük a bejegyzéshez kapcsolódó aktivitást, és a lehetséges vásárlókkal is interakcióba lépünk.
Így nem csak a Facebook algoritmus számára leszünk szimpatikusak, de a hosszú távon elkötelezett potenciális vásárlók számára is vonzóbbá válhatunk.










































