A Samsung és az Apple piaci részesedése egyre csökken.
Több mint ötven százalékkal bővült az okostelefon-piac az idén a második negyedévben az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató adatai szerint - írja a piacesprofit.hu. A mobiltelefon-értékesítésen belül az idei második negyedévben 237,9 millió okostelefont adtak el, 52,3 százalékkal többet mint 2012 második negyedévében.
Az okostelefon-eladásokat a Samsung vezeti abszolút és relatív számokban egyaránt. A piaci részesedése 30,4 százalék, ami azonban két százalékos csökkenés a tavalyhoz képest! Az okostelefon-értékesítési rangsorban a második Apple piaci részesedése is csökkent az idei második negyedévben,13,1 százalékra esett az egy évvel korábbi 16,6 százalékról.
Az LG ugyanakkor megduplázta okostelefon-eladásait az idei második negyedévben, piaci részesedése ezzel 5,1 százalékra emelkedett 3,7 százalékról. A Lenovo az LG-nél is nagyobbat ugrott: 11,3 millió okostelefont értékesített és ezzel 4,7 százalékos piaci részesedésre tett szert a tavalyi 3,1 százalék után. A ZTE 10,1 millió okostelefont értékesített a második negyedévben, másfélszeresét a tavalyinak. A cég piaci részesedése pedig 4,2 százalék lett 4,1 százalék után.
Az összes többi okostelefon-gyártó az idei második negyedévben 60,5 százalékkal 100,8 millióra növelte eladásait. E csoport együttes piaci részesedése 42,4 százalékra emelkedett 40,2 százalékról.