Hirdetés

A legfontosabb készségek, amik elengedhetetlenek a vevőszolgálati, ügyfélszolgálati munkához

Borsodihír | 2024. 02. 19. | 15:25:38
XXX
A legfontosabb készségek, amik elengedhetetlenek a vevőszolgálati, ügyfélszolgálati munkához
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Némely kutatások szerint az ügyfélszolgálatokon dolgozó munkatársak komoly stressznek vannak kitéve, hiszen az elégedetlen vásárlók panaszait, problémáit kell kezelniük, amit sokan nem épp finoman hoznak a szakember tudtára.

Természetesen ez sem csak fekete vagy fehér, tehát ennek a munkának is megvannak a maga előnyei és hátrányai. Ahhoz, hogy helyt tudjunk állni a munkánkban, elengedhetetlen, hogy rendelkezzünk néhány alapvető készséggel.

A https://erdallas.hu/allasok/vevoszolgalat-ugyfelszolgalat online platformján bővebb információkat is találunk, ha ezen a területen szeretnénk elhelyezkedni.

Kiváló kommunikációs készség

A megfelelő, diplomatikus, türelmes kommunikáció még a legfeldúltabb vásárlókat is képes megnyugtatni. Egyszerűnek hangzik, hogy megfelelően kommunikáljunk, azonban éles helyzetekben könnyű rosszul fogalmazni vagy nem megfelelő módszerekhez nyúlni. Ha jól kommunikálunk, akkor viszont könnyen elérhetjük a célunkat és egy win-win szituációt tudunk eredményezni.

Türelem

Egy csalódott vagy feldühödött vásárló könnyen az első személyen tölti ki a dühét, akivel a cégből találkozik, ez pedig jellemzően az ügyfélszolgálatos. Ekkor a dühös szavak, megvetés, beszólások jellemzően nem a mi személyünknek szólnak, azonban nagyon nehéz ekkor elvonatkoztatni és nem magunkra venni az elhangzottakat.

A türelem és az empatikus hozzáállás sokat segíthet, hogy a velünk szemben álló lehiggadjon és kedvesebb hangnemet üssön meg. Szerencsére az igazán kirívó esetek egészen ritkák, azonban egy jó nagy adag türelem a legnehezebb helyzetekben is sokat segíthet.

Kreatív megoldások

Sokszor az ügyfél problémájára nem egyszerű megoldást találni. Ekkor nem elég, ha széttárjuk a kezünket, hanem addig kell menni, amíg nem találunk alternatívát a problémára. Ekkor nem árt, ha kellő kreativitással rendelkezünk és találunk egy olyan ötletet, amely a cég és az ügyfél számára is megfelelő.

Stressztűrés

Az emberekkel való munka rendkívül nehéz, illetve ahogy fentebb is említettük, kutatások szerint a vevőszolgálati munkatársak munkája a legstresszesebbek közé tartozik. Ha nem szeretnénk idő előtt kiégni, akkor nagyon fontos, hogy szabadidőnkben időt szánjuk a kellő pihenésre és relaxációra. A légzőgyakorlatokat akár a munkahelyen is alkalmazhatjuk.

Rugalmasság

A vevőszolgálaton nincs két ugyanolyan nap, illetve két ugyanolyan vásárló sem. Emiatt rugalmasnak kell lennünk és a pörgős napokat, helyzeteket is jól kell tudnunk kezelni. Ennek köszönhetően kevesebb stressz ér minket és a munkánk is kevésbé lesz idegőrlő. Ha a legváratlanabb helyzetekben is megőrizzük a hidegvérünket és megoldást keresünk a problémára, akkor biztosan jól végezzük a munkánkat.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
M30: döntenek az átvételről
M30: döntenek az átvételről
„A kivitelezői felelősség nem ér véget a javítással.”
Magyar gazdák tüntetnek Brüsszelben
Magyar gazdák tüntetnek Brüsszelben
Az eseményre minden uniós tagállamból érkeznek résztvevők, összesen csaknem 10 ezren.
Hitelmoratóriummal segítik a gazdákat
Hitelmoratóriummal segítik a gazdákat
Ez a segítség jövő év november végéig tart.
MÁV: csökkennek a jegyárak
MÁV: csökkennek a jegyárak
Anyagi segítség a családoknak - írják.
Lakossági energiatároló program indul
Lakossági energiatároló program indul
A napelemmel rendelkező családoknak.
Lesz elég hal az ünnepi asztalra
Lesz elég hal az ünnepi asztalra
Azt ígérik, a tavalyi áron.
Megállapodik a kormány Miskolc nagy beruházóival
Megállapodik a kormány Miskolc nagy beruházóival
Ez hosszú távon versenyképesebbé teheti a miskolci gazdaságot.
Nettó 768 millióból teszik rendbe a barlangfürdőt
Nettó 768 millióból teszik rendbe a barlangfürdőt
Eredményes lett a miskolci önkormányzat közbeszerzése.