A legfontosabb készségek, amik elengedhetetlenek a vevőszolgálati, ügyfélszolgálati munkához

Némely kutatások szerint az ügyfélszolgálatokon dolgozó munkatársak komoly stressznek vannak kitéve, hiszen az elégedetlen vásárlók panaszait, problémáit kell kezelniük, amit sokan nem épp finoman hoznak a szakember tudtára.
Természetesen ez sem csak fekete vagy fehér, tehát ennek a munkának is megvannak a maga előnyei és hátrányai. Ahhoz, hogy helyt tudjunk állni a munkánkban, elengedhetetlen, hogy rendelkezzünk néhány alapvető készséggel.
A https://erdallas.hu/allasok/vevoszolgalat-ugyfelszolgalat online platformján bővebb információkat is találunk, ha ezen a területen szeretnénk elhelyezkedni.
Kiváló kommunikációs készség
A megfelelő, diplomatikus, türelmes kommunikáció még a legfeldúltabb vásárlókat is képes megnyugtatni. Egyszerűnek hangzik, hogy megfelelően kommunikáljunk, azonban éles helyzetekben könnyű rosszul fogalmazni vagy nem megfelelő módszerekhez nyúlni. Ha jól kommunikálunk, akkor viszont könnyen elérhetjük a célunkat és egy win-win szituációt tudunk eredményezni.
Türelem
Egy csalódott vagy feldühödött vásárló könnyen az első személyen tölti ki a dühét, akivel a cégből találkozik, ez pedig jellemzően az ügyfélszolgálatos. Ekkor a dühös szavak, megvetés, beszólások jellemzően nem a mi személyünknek szólnak, azonban nagyon nehéz ekkor elvonatkoztatni és nem magunkra venni az elhangzottakat.
A türelem és az empatikus hozzáállás sokat segíthet, hogy a velünk szemben álló lehiggadjon és kedvesebb hangnemet üssön meg. Szerencsére az igazán kirívó esetek egészen ritkák, azonban egy jó nagy adag türelem a legnehezebb helyzetekben is sokat segíthet.
Kreatív megoldások
Sokszor az ügyfél problémájára nem egyszerű megoldást találni. Ekkor nem elég, ha széttárjuk a kezünket, hanem addig kell menni, amíg nem találunk alternatívát a problémára. Ekkor nem árt, ha kellő kreativitással rendelkezünk és találunk egy olyan ötletet, amely a cég és az ügyfél számára is megfelelő.
Stressztűrés
Az emberekkel való munka rendkívül nehéz, illetve ahogy fentebb is említettük, kutatások szerint a vevőszolgálati munkatársak munkája a legstresszesebbek közé tartozik. Ha nem szeretnénk idő előtt kiégni, akkor nagyon fontos, hogy szabadidőnkben időt szánjuk a kellő pihenésre és relaxációra. A légzőgyakorlatokat akár a munkahelyen is alkalmazhatjuk.
Rugalmasság
A vevőszolgálaton nincs két ugyanolyan nap, illetve két ugyanolyan vásárló sem. Emiatt rugalmasnak kell lennünk és a pörgős napokat, helyzeteket is jól kell tudnunk kezelni. Ennek köszönhetően kevesebb stressz ér minket és a munkánk is kevésbé lesz idegőrlő. Ha a legváratlanabb helyzetekben is megőrizzük a hidegvérünket és megoldást keresünk a problémára, akkor biztosan jól végezzük a munkánkat.










































