Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A mém mint hatékony marketingeszköz

Borsodihír | 2024. 02. 19. | 14:59:09
XXX
A mém mint hatékony marketingeszköz
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Vannak, akik felszínes viccelődésnek tartják, mások kifejezetten irtóznak tőle, de az igazság az, hogy kiváló marketing eszköz lehet a mém. 

Ehhez az kell, hogy hatásos legyen, és ne bizarr, főleg ne sértő. Soha ennyien nem versengetek még a tömeges nézettségért, mint most. Ezt pedig csak akkor tudod elérni, ha kellően kreatív vagy, ugyanakkor a humort, szatírát sem mellőzöd. A mémek pontosan ebben segítenek. 

Egy kicsit olyan ez, mint a piktogram: felhívja a figyelmet valamire és egyszerűen felismerhető, azonosítható. Ebből következik, hogy a mémgyártáshoz hozzáértésre van szükség. Akkor tölti be csak a szerepét, ha kellően egyedi és hatásos. Nem árt az sem, ha összhangban van a képi megjelenés a hozzá tartozó szöveggel. 

Vagyis ha van némi képszerkesztési ismereted, az nem hátrány, sőt! De ha nem vagy biztos a dolgodban, kérj inkább segítséget szakemberektől! Marketinges Erika és csapata grafikai tervezés terén is tud támogatni. 

Mi a mém, és miért használjuk a marketingben?

Richard Dawkins alkotta meg a “mém” szót. Ő úgy tartotta, hogy az evolúció-elmélet a kultúra elemeire is átvihető. Vagyis a mém nem egyéb mint a kultúra másolódó alapegysége. Nincs ez másként az online világban sem. 

A közösségi médiában használt mémek általában szöveggel feliratozott vicces álló vagy mozgó képek. Lehet az egy filmbeli jelent vagy egy ismert személy, akit/amit ki tudunk figurázni. Mivel bárki számára könnyen emészthető tartalom, célszerű marketing eszköztárunkba is felvenni. 

Miért használd?

  • Olcsó, de hatékony.
  • Időt spórolhatsz vele: elég csak megkeresned egy mém sablonját és ráírni a saját szöveged.
  • Sokan gyorsan azonosulnak vele, ezért közösségépítéshez is kiváló.
  • Generálja a megosztásokat.

Pörgesd fel vele a céges kommunikációt!

Ha jól használod, vírusként fog terjedni a mém. Ezáltal közvetlenebb kapcsolatot tudsz teremteni, növelheted a követőtáborodat, illetve a forgalmadat. Egyszerűen elérheted vele a célközönséged tagjait akkor is, ha mellőzik a reklámokat. Egy mémmel ugyanis fogyasztóbaráttá teheted a hirdetéseket. A vállalati kommunikációdnak is kifejezetten jót fog tenni, ha színesíted vele.

De ehhez már ugyancsak kell a marketinges véna! Nem mindegy, hogy melyik termékedre, szolgáltatásodra húzod rá. Az sem elhanyagolható, hogy könnyen azonosítható legyen: köszönjenek rajta vissza az arculati elemeitek!

Milyen mémeket használj?

Ahhoz, hogy tudd, milyen mémeket alkalmazz, fel kell térképezned a célközönséged. Érdemes kideríteni, hogy milyen tartalmak iránt érdeklődnek, milyen zenéket hallgatnak vagy mely sorozatokat nézik. 

Jó, ha látod, ha esetleg problémáik vannak, illetve azt, hogy mivel lehet segíteni vagy szórakoztatni őket. Ha ezek az információk a birtokodban lesznek, könnyebben fogsz eléréseket generálni.

Akár Te magad, akár ügynökség készíti a mémjeidet, arra figyelj, hogy ne legyenek reklámszagúak! Csak akkor teljesítik küldetésüket, ha humorba, kritikába burkolod az információkat.