El kell halasztani az Ügyfélkapu megszüntetését?
A jogalkotó nem engedi a Digitális Magyarország Ügynökségnek (DMÜ), hogy elhalasszák az Ügyfélkapu 2025. január 15-én éjfélkor való megszüntetését. Az Ügyfélkapu+ kötelezővé tételére állítólag azért van szükség, mert az eddigi egyfaktoros (login+jelszó) belépés állítólag "kevés", bár erre bizonyítékot nem mutatott senki – tudatta december 5-i közleményében a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete.
Az MKOE alelnöke, Ruszin Zsolt azt írta, az IDOMSOFT Zrt. még csak most, 2024. december 4-én írt ki pályázatot az Ügyfélkapu helyébe lépő Ügyfélkapu+ második faktorának a bővítésére. Az eddig használatban lévő QR-kódos, authentikátoros második faktor kapcsán ugyanis felmérés készült, ami valószínűleg lesújtó eredményt mutathatott: alig vannak, akik értik, hogy az állam mit követel meg tőlük az elektronikus ügyintézéshez.
– Az MKOE tapasztalatai szerint az állampolgárok még az authentikátor kifejezést se értik, a QR-kódos regisztrációt pedig bonyolultnak, érthetetlennek tartják. Ezért dönthetett úgy a DMÜ irányítása alatt álló IDOMSOFT Zrt., hogy bővíti a második faktort egy emailes bejelentkezéssel, amire még csak most írták ki a pályázatot. A pályázat részletei és a specifikáció az EPR oldalán jelent meg. Bár ígéretet kaptunk, hogy a pályázat kiírása előtt lesz egyeztetés, arra – ezek szerint – már nem volt idő. Ez is mutatja, hogy az Ügyfélkapu megszüntetése elkapkodott lépés, azt el kell halasztani! – fogalmazott.