Fontos mérföldkövek a népszerű motorok történetéből
Japánban a második világháború után megkezdődött az ország újjáépítése. Soichiro Honda, a kor egyik nagy gondolkodója látogatást tett egy taxitársaságot üzemeltető barátjánál, ahol talált egy kétütemű motort, amit annak idején még rádiótranszmitterek generátorához készítettek.
A kis méretű, de remekül felépített erőforrás érdekelni kezdte Hondát, pláne, hogy tudomására jutott, hogy 500-at leselejtezett ezekből a katonaság. Nyomban bérelt is egy kisebb épületet a hamamatsui Yamashitacho iparnegyedben, majd megalapította a Honda Műszaki Kutatóintézetet. Néhány év leforgása alatt ez lett a Föld legnagyobb motorkerékpár-gyártó vállalata – írja a Szallerbeck Motor blogja.
Elérhető árú motorokat akart gyártani Honda
Honda célul tűzte ki, hogy olyan hatékony motorokat készítsen, amely bírja a strapát, de mégis szinte bárki megvásárolhatja őket. 1947-ben egy masszív nagykerekű bringa vázába szerelték be a bevezetőben említett, kissé átalakított generálmotorokat.
Kedvező áron dobták piacra a Honda motorokat, így nagyon kapósak voltak. Három hónap alatt el is fogyott a hadseregtől megszerzett 500 motor, így két erőforrást kezdtek el tervezni. Az egyik esetében a fejlesztéseken, a másiknál a megbízhatóságon volt a hangsúly. Az utóbbi került beszerelésre a Honda A-Type modellekbe, amely a japán gyártó első nagy sorozatban gyártott motorkerékpárja lett.
Felpörögtek az események a Honda háza táján
A Hondánál nemcsak a minél nagyobb profit megtermelése volt a cél, hanem az is, hogy kifogástalan minőségű motorokat állítsanak elő. 1949-ben bemutatásra került a Honda D-Type, ami már nem egy segédmotoros kerékpár volt, hanem egy valódi motorkerékpár.
98 köbcentis, három lóerős motorja akkoriban komoly innováció volt. Két év múlva már elérhetővé vált a 146 köbcentis 5,5 lóerős E-Type, amivel 80 km/h-s sebességgel lehetett suhanni. Ez volt az első négyütemű Honda motor.
Megszületett a Cub F
1952-től lehetett megvásárolni az 50 köbcentis, léghűtéses, kétütemű erőforrással felvértezett Cub F-et. Az egy lóerős segédmotor-kerékpárból már az első évben 20 ezret gyártottak, azóta pedig 60 millió talált gazdára.
Terjeszkedett a Honda
1959-ben nyílt meg az első Honda márkakereskedés az USA-ban. Ebben az évben a Honda rajthoz állt a Man-szigeteken megrendezett TT-n. Két évvel később a Honda legyőzhetetlennek bizonyult a nyolcadliteres géposztályban, és a mai napig meghatározó a motorsportok világában.
Sebes ütemben készültek a Honda motorok
A japánok 1962-ben gyárat építettek Belgiumban. Hat évvel később a tízmilliomodik Honda motor is elkészült, majd napvilágot látott a kéthengeres SL350, a mai off-road gépek elődje.
A hetvenes és nyolcvanas években sorra készültek az újabb Honda motorkerékpárok, gondoljunk csak a Gold Wingre vagy a CX500-ra, amit már V-motor hajtott. 1981-ben került bemutatásra a Pro-Link futóműrendszer. Ezzel csak az utódja, az Unit Pro-Link tudta felvenni a versenyt a hátsó kerék felfüggesztésének hatékonyságát illetően.