Hirdetés
Hirdetés

Hogyan hat a vállalati rendszerre a CRM?

Borosodihír | 2024. 04. 24. | 19:27:52
XXX
Hogyan hat a vállalati rendszerre a CRM?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A CRM rendszerek használatának előnyei talán mindenki számára ismeretesek. Elméleti szinten tisztában vagyunk azzal, hogy milyen hatással lehet a szoftver alkalmazása a vállalkozás életére. Nagyjából úgy kell elképzelni, hogy a befektetés átlagosan közel 9 dolláros megtérülést hoz a cégek számára felhasználónként, ami azért nem hangzik rosszul. Ez azt is jelenti, hogy a CRM segítségével a vállalatok nagymértékben növelhetik az eredményességüket.

Miben mutatkozik meg a hatékonyságnövelés?

A FunnelFlow CRM rendszerének funkciói számtalan lehetőséget kínálnak a fejlődésre. Mindenekelőtt azoknál a vállalatoknál, amelyek ilyen szoftvert használnak, átlagosan 35 százalékkal jobb az ügyfélelégedettség. Ennek fő oka, hogy a rendszerrel pontosabban és személyre szabottabban tudnak kapcsolatot tartani.

A másik érv mellette, hogy a szoftvert alkalmazó cégek értékesítői mintegy 37 százalékkal hatékonyabbak, mint azok, akik nem használnak ilyet. A CRM-nek hála ugyanis az értékesítési csapatok egyszerűbben nyomon tudják követni az ügyfélkapcsolatokat, növelve ezzel az eladások számát. Emellett csökkenthetik az eladások lezárásához szükséges időt, ami szintén nem egy elvetendő szempont.

Mi történik a marketing területén?

A CRM rendszerekkel a marketingesek gyorsabban és egyszerűbben meghatározhatják a célcsoportokat, ezáltal személyre szabottabb üzeneteket tudnak küldeni. Ez jelentősen növeli a marketingkampányok hatékonyságát.

Egyes jelentések szerint a CRM rendszerrel dolgozó cégek csapatainak hatékonysága több mint 30 százalékkal nagyobb, mint azoké, akik nem élnek ezzel a lehetőséggel. Használata ráadásul jelentősen megnöveli a jövedelmezőséget, nagyjából 27 százalékkal.

A statisztikákból tehát jól látszik, hogy a szoftverbe való beruházásnak hatalmas előnyei vannak a vállalat számára. Amellett, hogy hatékonyabb lesz vele a munkavégzés, növekszik az ügyfélelégedettség, nőhet a jövedelmezőség.

Milyen problémákat oldhat meg?

Mivel az információk a legtöbb esetben szétszóródnak a cégen belül, hiszen sokan sokféle eszközt és platformot használnak, így muszáj lenne azokat egy helyre gyűjteni. A rendszer egyfajta központosított platform, amely egységesen tudja kezelni az adatokat, megszüntetve ezzel a szétszóródásból adódó gondokat. Mindenki egy helyen találja meg a számára szükséges információkat, gyorsabbá és hatékonyabbá válik a munka.

A másik terület a munkatársak közötti, valamint az ügyfelekkel való kommunikáció, ami gyakran zavaros és nehezen követhető. A szoftverrel azonban nyomon követhető és archiválható minden kommunikáció, a vállalatok egy egységes és átlátható kommunikációt biztosítanak a munkatársak számára.

Végül, de nem utolsósorban, bőven akad olyan feladat, ami sok időt és energiát emészt fel. A rutindolgok, mint az e-mailek kezelése, valamint a jelentések készítése sokszor nem nehéz, de sok időt igényel. A rendszer automatizálhatja ezeket a feladatokat, így elfelejthetjük a monoton munkákat.

Hirdetés
Hirdetés