Hogyan növelhetjük a webshopunk kosárértékét?
Manapság sokan döntenek úgy, hogy saját céget alapítanak vagy egyéni vállalkozást indítanak, és elkezdenek különféle termékek értékesítésével foglalkozni. Mindezt természetesen online egy saját webshop létrehozásával, üzemeltetésével.
A hírek gyakran beszámolnak az újonnan induló webáruházakról, amik dizájnos megjelenésűek és magas színvonalú felhasználói élményt nyújtanak a látogatóknak. Mindez azonban mit sem ér, ha a tulajdonosoknak nem sikerül növelni a kosárértéket.
És persze a megnövekedett kereslet miatt más teendő is akad, gondolunk itt a termékek raktározására, csomagolására, illetve kiszállítására. Szerencsére ma már van erre is megoldás, például a Boxy Logisztikai Zrt átfogó fulfillment szolgáltatása, melynek igénybevételével a teljes logisztikai folyamatot kiszervezhetjük.
Mai írásunkban arról lesz szó, hogy hogyan növelhetjük a webshopunkban a kosárértéket. Mielőtt azonban ebbe belemélyednénk, nézzük meg, hogy mit is takar ez a fogalom!
Mi az a kosárérték?
Annak érdekében, hogy a webshopunk megfelelően működjön, érdemes nyomon követni a különböző mutatószámokat, amelyek fontos adatokat szolgáltatnak a felhasználók viselkedéséről. Ezek közül az egyik legfontosabb a kosárérték, ami azt mutatja meg, hogy mennyit költ a webshopunkban egy átlagos vásárló.
A kiszámítása viszonylag egyszerű, csak annyit kell tennünk, hogy az összes bevételt elosztjuk a tranzakciók számával. Ha például egy hónap alatt a webáruházunkban 1 millió forintos bevételt bonyolítunk le úgy, hogy 500 db vásárlás történik ez idő alatt, akkor a kosárérték 2000 forint lesz.
Az, hogy mekkora lesz ez az érték természetesen függ attól, hogy milyen típusú, árú terméket forgalmazunk, de általánosan elmondható, hogy mindig érdemes a kosárérték növelésére törekedni. Erre pedig többféle módszer, javaslat is létezik.
Így növelhetjük a kosárértéket…
Érdemes élni például a cross-sell, illetve az upsell lehetőségeivel. A cross-sell, azaz a keresztértékesítés során kiegészítő termékeket ajánlunk a vásárlóknak, például egy telefon mellé tokot vagy kijelzővédő fóliát is kínálhatunk nekik. Az upsell, azaz a felülértékesítés pedig azt jelenti, hogy egy nagyobb kiszerelést vagy egy drágább, de akciós terméket ajánlunk, ami fejlettebb funkciókkal rendelkezik.
Létrehozhatunk “3 termék áráért most négyet kap” típusú csomagajánlatokat, illetve időszakos kedvezményeket és promóciókat is. Mindezt úgy, hogy hangsúlyozzuk, hogy az ajánlatok csak egy bizonyos ideig állnak fenn.
Plusz egy tipp…
Szintén jó megoldás lehet, ha egy bizonyos érték felett ingyenes szállítást biztosítunk, így ugyanis arra ösztönözzük a vásárlókat, hogy többet költsenek.
Látható tehát, hogy ha webshopot üzemeltetünk, akkor a kosárérték az egyik legfontosabb mutató, amivel foglalkoznunk kell. Ezek után pedig már csak azt kell kitalálnunk, hogy hogyan oldjuk meg a logisztikai folyamatokat.
Ha házon belül erre nem találunk hatékony megoldást, akkor bátran kérjük a Boxy Logisztikai Zrt szakembereinek segítségét!