Szöveges tartalom generálása a webshopban
A mesterséges intelligencia mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Fontos azonban helyre tenni, hogy mire jó, milyen korlátokkal rendelkezik, és mire lehet felhasználni a webáruház üzemeltetése során. Ebben a cikkben annak járunk utána, hogy hogyan lehet vele hatékonyabbá tenni a munkavégzést a webshopok esetében.
Ma már elérhető olyan megbízható, bérelhető webáruház rendszer, amely esetében a szövegek szerkesztésekor segítségül lehet hívni a mesterséges intelligenciát. Például az Unas integrációi között a ChatGPT is megtalálható. Az Unas rendszer minden kapcsolódó szolgáltatást tartalmaz, ami a webáruházbérléshez és az online értékesítéshez szükséges.
A mesterséges intelligencia
Az OpenAI egy mesterséges intelligenciára szakosodott kutatólaboratórium. 2022 novemberében indította útjára a chatbot szolgáltatását, amelynek a neve ChatGPT. Ez egy előre betanított rendszer, amely nagy mennyiségű szöveges adatbázisra épül. Hasznos, azonban azt fontos szem előtt tartani, hogy sok esetben helytelen vagy értelmetlen válaszokat ad.
A webáruházak esetében is használható az OpenAI szolgáltatása. A segítségével alapokat lehet generálni szöveges tartalmakhoz, például blogcikkekhez, illetve termék- és kategórialeírásokhoz. Fontos hangsúlyozni, hogy csak alapokat ad, amelyeket változtatás nélkül nem érdemes felhasználni, mert előfordulhat, hogy értelmetlen vagy tárgyi tévedéseket tartalmaz. Az ellenőrzés nélkül használt szövegek reklamációkat eredményezhetnek.
A Google állásfoglalása
SEO szempontok tekintetében fontos hangsúlyozni, hogy a Google nem hagyja magát átverni, hiszen az alapvető érdeke, hogy a mesterséges intelligencia által generált szövegeket a rangsoroláskor másképp értékelje. A legfrissebb állásfoglalás szerint a Google irányelveivel nem ütközik az AI segítségével készült tartalom, amennyiben az magas minőséget képvisel.
Azonban a spam célokra használt tartalmak továbbra is ütköznek az irányelvekkel. Mindez azt jelenti, hogy az AI által generált szövegek változtatás nélküli publikálása által nem lehet az organikus találati lista első helyére kerülni.
Az ellenőrzés szerepe
Mindenképpen át kell nézni a generált szövegeket, és ellenőrizni azokat. Például a termékleírás ne tartalmazzon valótlan információt, amely alapján a vásárló hibás döntést hozhat, és később reklamálhat. Ha valótlan, félreérthető állítások szerepelnek a leírásokban, nőni fog a reklamációk száma.
Az Unas rendszer esetében termék- és kategórialeírás, valamint blogcikk szerkesztésekor is segítségül lehet hívni a mesterséges intelligenciát. Ráadásul a magyar mellett további nyelveken is lehet használni. Érdemes első körben a kategóriaszövegekkel kezdeni, majd pedig egyszerűbb blogokat és termékleírásokat készíteni.